מפץ בשמאל

גנץ ולפיד התאחדו; גבי אשכנזי מצטרף: סיכמו על רוטציה

בני גנץ ויאיר לפיד הודיעו על ריצה משותפת • השניים סיכמו על רוטציה בהנהגה • הרמטכ"ל במיל' גבי אשכנזי מצטרף למפלגה • הסיוט של החרדים התגשם • ש"ס: "החיבור מסוכן ליהדות" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
תמונת האיחוד (צילום: באדיבות המצלם)

י"ור 'חוסן לישראל' הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ ויו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד הודיעו הבוקר (חמישי) כי הצליחו להגיע להסכמות והחליטו על ריצה משותפת בבחירות הקרובות. המטרה: להחליף את ראש הממשלה בנימין נתניהו. הרמטכ"ל במיל' גבי אשכנזי מצטרף למפלגה. השלושה צפויים כנס בהמשך היום מסיבת עיתונאים משותפת.

סדר הרשימה החדשה:בני בנץ, יאיר לפיד, משה יעלון וגבי אשכנזי.

כזכור, לפי רוב הסקרים שנערכו לאחרונה, מפלגה מאוחדת של יו"ר חוסן לישראל בני גנץ ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד, צפויה להשיג יותר מנדטים מהליכוד, כשהיא חוצה את רף 30 המנדטים.

בהודעה שהוציאו הבוקר המפלגות נאמר: "מתוך אחריות לאומית, החליטו בני גנץ, יאיר לפיד ובוגי יעלון על הקמת רשימה מאוחדת אשר תהווה את מפלגת השלטון החדשה של ישראל. מפלגת השלטון החדשה תעמיד נבחרת מנהיגים בטחונית וחברתית חדשה שתבטיח את בטחון המדינה, ותחבר מחדש את חלקי העם ואת החברה הישראלית המשוסעת.

"סוכם על ריצה משותפת לראשות הממשלה בהסכם רוטציה. בני גנץ יהיה הראשון בהסכם ויאיר לפיד יחליפו לאחר כשנתיים וחצי .

"מתוך הכרה בחשיבות הרגע והמשימה הלאומית החליט גם רא"ל גבי אשכנזי להצטרף למפלגה החדשה. ראשי המפלגה ימסרו הודעה מיוחדת בהמשך היום".

בש"ס הגיבו הבוקר לאיחוד: "החיבור הזה מסוכן ליהדות. גנץ שתומך בנישואים אזרחיים ותחבורה בשבת חבר ללפיד ששנאתו ליהדות ולדתיים היא אומנתו.

"הזהות היהודית במדינת ישראל בסכנה ואנחנו ניאבק בכל כוחנו למנוע מהם להקים ממשלה. ש"ס תומכת בבנימין נתניהו לראשות הממשלה והצבעה לש"ס תבטיח הקמת ממשלת ימין ושמירה על המסורת היהודית והזהות היהודית של מדינת ישראל".

כפי שדווח ב'כיכר השבת', במפלגות החרדיות עוקבים כעת בדאגה אחר מהלך זה, שכן ההערכה היא כי הוא יוביל את ראש הממשלה בנימין נתניהו לצאת לקמפיין הפחדה מפני עליית השמאל, שעלול לפגוע קשות בתנועת ש"ס ואולי אף ביהדות התורה.

מזכיר מועצת חכמי התורה של ש"ס ח"כ יואב בן צור אמר על כך אמש בראיון במשדר 'כיכר השבת', לאחר כינוס ה'מועצת': "היתה לראש התנועה (דרעי) שיחה עם ראש הממשלה, שהפציר בו ללכת לאיחוד עם יהדות התורה. הוא לא פסל את זה, אבל וההגשה של הרשימה של יהדות התורה שעה לאחר מכן, נתנה את התשובה שלהם...".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר