בחוף הים

כך מצאו השוטרים את כתר התורה הגנוב

החשוד שנתפס עם הכתר, לא ידע לספר מאיזה בית כנסת הוא נגנב. לאחר מאמצים, איתרו את התורם והבוקר הגיע הכתר ליעדו והוחזר לבית הכנסת ממנו נגנב • צפו בתיעוד (משטרה)

כתר תורה, אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

בית כנסת בעיר חיפה נפרץ לפני מספר חודשים, אך למרות שמהמקום נגנבו חפצים יקרי ערך, בהם כתר ייחודי ויקר ערך של ספר תורה - לא הוגשה תלונה במשטרה.

ימים ספורים לאחר מיכן, במהלך סיור שגרתי של שוטרים בחוף הים, עיכבו אדם שהיה נראה להם חשוד. השוטרים הופתעו לגלות ברשותו כתר תורה מהודר. במענה לשאלת השוטרים ענה כי הגיע למקום על מנת לבדוק את שוויו של הכתר ומאיזה מתכות הוא עשוי.

החשוד נלקח לחקירה, במסגרתה הודה כי הוא פרץ לבית כנסת בחיפה אך לא ידע להצביע בברור לאיזה מהם.

החוקרים החלו לנסות לאתר את בעלי הכתר, לאחר שאחת החוקרות הבחינה כי על הכתר ישנה הקדשה של אדם שככל הנראה תרם את הכתר העתיק.

לאחר חיפושים, הצליחה ללהשיג את האדם טלפונית. אותו אדם הופתע מכך וסיפר כי תרם כתר לבית כנסת בחיפה לפני 15 שנה.

התורם ששמע על בשורת מציאת הכתר החל לספר את סיפורה של משפחתו שהונצח בכתר. מדובר בבני משפחה שבימי השואה התגוררו בהונגריה. האב נלקח לעבודות כפיה והאם ואחיה שהיו תאומים נלקחו לניסויים אצל מנגלה ימ"ש.

בנם בן השבע של בני הזוג נספה במשרפות אושוויץ. האם והאב שרדו את השואה, עלו ארצה, שיקמו את חייהם, הקימו משפחה ונפטרו לפני כשני עשורים. בנם, המכהן כפרופ' בכיר בבית חולים בצפון, ובתם תרמו את כתר התורה הנושא את שם יקיריהם לבית כנסת בחיפה.

הבן שתרם את הכתר זכר כי הכתר נתרם בתאריך 21.10.2004 . ב- 21.10.18 נתפס החשוד בגנבתו.

הבוקר (חמישי) בטקס מרגש ורווי דמעות הוחזר הכתר הגנוב לבעליו והושב לבית הכנסת בחיפה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר