ההתעללות בבתי האבות

האם הסוכן המשטרתי צריך להחזיר את המשכורות?

האם סוכן משטרתי שהושתל בבית אבות לצורך תיעוד סמוי של התעללות בקשישים וקיבל משכורת מבית האבות, צריך להחזיר את המשכורות לאחר שהפרשה נחשפה? זו תשובת הגר"י זילברשטיין (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
התעללות בבית אבות (צילום: דוברות המשטרה)

תופעת ההתעללות בזקנים במסגרת המוסדית, הכוללת לצערנו התעללות פיזית נוראית, הפכה לאחרונה לתופעה מזעזעת שהתיעודים ממנה זעזעו את המדינה כולה.

מתברר, כי הפרשה הגיעה גם לעולם ההלכה לאחר שליהודי שאמו מאושפזת בבית אבות, נודע כי אנשי הצוות מתנהגים בצורה לא יפה עם החוסים והמטופלים, הוא הזדעזע מן הדברים, ולפני שפנה למשטרה הוא ביקש אישור מרב הקהילה שלו שפסק לו כי מדובר בפיקוח נפש וחובה עליו להתלונן במשטרה.

הגאון רבי יצחק זילברשטיין, רבה של רמת אלחנן וחבר 'המועצת', סיפר במהלך שיעור שמסר השבוע בחלון כי "המשטרה החליטה להשתיל בבית האבות סוכן משטרתי עם מצלמות נסתרות, כדי לברר האם הטענות נכונות. המשטרה גייסה סוכן יהודי שינסה להתקבל לעבודה בבית האבות, על פרויקט זה הבטיחו לסוכן במשטרה 15,000 שקל לחודש. הוא בא לבעלי בית האבות והציע את עצמו כעובד, סיפר כמה הוא מוכשר ומתאים לתפקיד, והתקבל.

"המשטרה מצידה ציידה אותו במצלמות נסתרות מיוחדות בגודל של ראש של גפרור, הוא צילם את מה שצריך לצלם, ולאחר שלושה חודשים, הוא מסר את החומר למשטרה. השוטרים הגיעו והטילו מנעול על בית האבות הזה, פיזרו את כל החוסים בשאר בתי האבות וסגרו את העסק".

"לאחר סיום הפרשה", סיפר הרב, "פנה בעל בית האבות לסוכן הסמוי וטען בפניו "רימית אותי וקיבלת שתי משכורות, לא מספיק לך משכורת של המשטרה? אם הייתי יודע שבאת לרגל אחריי לא הייתי משלם לך", הוא תובע את הסוכן לדין תורה שיחזיר לו את המשכורות".

הגר"י זילברשטיין סיפר כי הסיפור הגיע לשולחנו להכרעה. האם בעל בית האבות צודק, והעסקתו של הסוכן היתה "מקח טעות" לאחר שהתברר כי חתר תחת המעביד שלו והוא כ"נחש רע" כאשר בעל הבית הוסיף כי במהלך ימי העבודה ביקש הסוכן העלאה במשכורת, וקיבל תוספת של אלפי שקלים כי הציג את את עצמו במרמה כעובד נחמד ונאמן וזו גניבת דעת, וגם מאדם רשע שמתעלל בקשישים, אין היתר לגנוב.

הגר"י זילברשטיין סיפר כי פסק שהסוכן לא צריך להחזיר לבעלי בית האבות את המשכורות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר