הלילה, זה קורה

חללית ישראלית ראשונה תשוגר לירח • צפו

אחרי ארה"ב, רוסיה וסין, ישראל תהפוך למדינה הרביעית המשגרת חללית לירח, וזה יקרה הלילה מפלורידה שבארה"ב. צפו בתיעוד הדמיית המסלול - מההמראה לנחיתה (חדשות)

הדמיית החללית (צילום: spaceIL)

הלילה, בשעה 3:45 זה קורה. אם לא יחול שינוי ברגע האחרון, החללית הישראלית לירח תשוגר באמצעות טיל פלקון, מל החלל קייפ קנוורל שבפלורידה.

החללית, "בראשית", פותחה במשך 8 שנים על ידי מיטב המוחות בתעשייה האווירית ובעמותת SpaceIL, בעלות של כ-100 מיליון דולר.

מלבד ההיסטוריה הישראלית, החללית היסטורית אף בקנה מידה עולמי: מדובר בחללית הקטנה ביותר בהיסטוריה שתנחת על הירח.

עד עכשיו, רק שלושה מדינות שיגרו בהצלחה חללית לירח: ארה"ב, רוסיה וסין. אם המהלך הלילה יצליח, ישראל תהפוך למדינה הרביעית ששיגרה חללית לירח.

נשיא עמותת SpaceIL, הפילנתרופ מוריס קאהן, אמר: "אנחנו נמצאים במסע הזה כ-8 שנים והוא יושלם בעוד כחודשיים עם הנחיתה על הירח. אנחנו עושים היסטוריה וגאים להיות חלק מקבוצה שחלמה ומימשה את החזון שמדינות רבות בעולם חולמים עליו, אבל רק שלוש מימשו אותו עד כה. הענקנו את פרויקט "בראשית" כמתנה לנשיא המדינה והוא הוכרז כפרויקט לאומי. אין גאה ממני לתת לעם ישראל את המתנה הזאת ולהפוך אותה לחלק מהאתוס הישראלי של טכנולוגיה, העזה והרבה חוצפה"

מנכ"ל עמותת SpaceIL, עידו ענתבי: "המסע שלנו לירח מלא באתגרים, על כן המשימה שלנו מורכבת מאין כמוה. כל צעד שנעבור בהצלחה יתווה את הדרך להצלחתו של הצעד הבא עד הנחיתה על הירח. במשך חודשים רבים הצוותים שלנו ושל התעשייה האווירית עסקו בבדיקת החללית ומערכותיה, בניסויים מורכבים ובהיערכות למשימה. כל זאת כדי להיות ערוכים לתרחישים שונים במהלך המשימה, שהצלחתה תביא לגאווה לאומית לישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר