ביבי הלם. צפו

"תחשבו על זה רגע: יאיר לפיד, כתב במחנה, ראש ממשלה..."

ראש הממשלה בנימין נתניהו הלם הערב שוב ושוב במפלגת 'כחול לבן', והתמקד בראשיה; גנץ שכשל כלכלית והתנגד בעבר לגדר הביטחונית בדרום, ולפיד שלא מתאים לתפקיד ראש הממשלה. צפו (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נאומו של נתניהו (צילום: דוברות הליכוד. תמונה: Tomer Neuberg/Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (חמישי) הצהרה מיוחדת, לאחר התאחדותם של גנץ ולפיד, ותקף בחריפות רבה את גוש השמאל.

"אזרחי ישראל, הערב הבחירה ברורה מתמיד. ממשלת שמאל חדשה, חלשה, בראשות לפיד וגנץ, עם גוש חוסם של המפלגות הערביות - או ממשלת ימין חזקה בראשותי".

רוה"מ תקף: "הם מדברים עלינו והם אומרים גוש חוסם ימני. הם מסתמכים על גוש חוסם של מפלגות ערביות, שלא רק שאינן מכירות בישראל, גם פועלות לחסל אותה. גוש חוסם ימני ציוני זה אסור, אבל גוש חוסם של מפלגות ערביות שפועלות לחסל את מדינת ישראל זה לגיטימי... איזה אבסורד".

"אני רוצה להגיד לכם שכבר פעמיים היינו בסרט הזה, עם גנרלים מהשמאל שמתחזים לימין, מדברים על אחדות, אבל למעשה מתכננים להעביר את המדיניות של השמאל ואת התכנית של השמאל: ב-92' קיבלנו את רבין ואסון אוסלו, ב-99' קיבלנו את ברק והאינתיפאדה של האוטובוסים המתפוצצים ומעל 1000 הרוגים".

נתניהו המשיך: "רק שלשום בני גנץ תקף אותי, לגלג עלי; על קצין ומפקד בסיירת מטכ"ל. אני, שנפצעתי בקרב עם מחבלים, שסיכנתי את חיי פעם אחר פעם גם במבצעים שיודעים עליהם, וגם במבצעים רבים עלומים שעדיין אי אפשר לחשוף לציבור, אבל היום אותו בני גנץ מוכן לתת את ראשות הממשלה ליאיר לפיד, שניסיונו הביטחוני מסתכם בכך שהיה כתב במחנה".

ומשפט המחץ: "תחשבו על זה רגע: יאיר לפיד ראש ממשלה... תחשבו על זה".

לפיד וגנץ, הערב (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

"כשאני ראש הממשלה, אתם לא מפחדים לעלות לאוטובוס, אינכם חוששים להיכנס למסעדות, המדינה פורחת, השמיים פתוחים", קבע נתניהו.

לדבריו, "כסגן רמטכ"ל גנץ היה נגד הקמת הגדר שהקמנו בגבול מצרים. אגב גם הרמטכ"ל שהיה אז גבי אשכנזי, גם הוא התנגד. הם אמרו לא צריך, זה לא יעבוד, יקר מדי, יש חלופות, גדר וירטואלית, כל מיני דברים. אני הייתי בעד. התעקשתי על כך מול דעתם של בכירים. אם לא הייתה קמה הגדר, אנחנו יכולים לדבר עד מחרתיים... בלמנו הגירה לאפס. הם התנגדו להקמת הגדר, קשה להאמין".

"אותו הדבר בכלכלה: פעם לפיד ראיין אותי. הוא היה מראיין, והייתה לו תכנית ראיונות. הוא אמר: אני לא מבין שום דבר בכלכלה, אולי תסביר לי משהו. הוא אמר אני לא מבין שום דבר בכלכלה. אתם יודעים מה? הוא צדק. הוא באמת היה שר אוצר כושל, אולי הכושל ביותר בתולדות המדינה. ומה הרקורד הכלכלי של גנץ? הוא פשט את הרגל, בזמן שיא, בניסיון היחיד שלו בשוק הפרטי הוא הביא את החברה המסחרית שלו לפשיטת רגל. הוא שרף מיליונים של משקיעים ופיטר את כל העובדים. לפיד וגנץ לא מבינים שום דבר בכלכלה".

"הם עשו מה שיגיד המומחה לכלכלה שלהם ששיבצו במעלה הרשימה שלהם, ניסנקורן. יו"ר ההסתדרות ואיש השמאל הכלכלי, נציג הגופים הפופוליסטיים שמונעים תחרות במשק. זה שלהם".

רביעיית ההנהגה של 'כחול לבן' (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

"לכן, מעכשיו ועד הבחירות, מכונת התעמולה של התקשורת תפעל יומם ולילה, 24/7, כדי לשכנע אתכם שהשמאל הוא לא שמאל. הם יהללו וישבחו את מפלגת השמאל של לפיד וגנץ. כבר התחילו בזה, גם לא חותכים להם את הנאומים, בואו נראה מה קורה פה הערב...".

"הם יהללו וישבחו את מפלגת השמאל של לפיד וגנץ, ויכפישו אותנו בלי הרף בכתבות ותחקירים. יש להם מטרה אחת: להעביר קולות מימין לשמאל, או להשאיר אתכם מצביעי הימין בבית כדי שאולי לא תצביעו בכלל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר