"נעבור את אחוז החסימה"

ישי: 'נתניהו אמר לי שדרעי הטיל וטו שלא למנות אותי לשר'

דקות לאחר שהגיש את רשימת יחד העצמאית לוועדת הבחירות, התייצב אלי ישי לראיון בכיכר השבת: "נתניהו אמר לי את זה בפירוש שדרעי הטיל וטו"; "הציבור מתגעגע, נעבור את אחוז החסימה" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: ישי כהן)

יו"ר 'יחד' אלי ישי היה בטוח שהבוקר הוא יהיה חלק מרכזי מהנהגת 'הבית היהודי'. אך המו"מ, שנמשך עד הדקות האחרונות לפני המועד האחרון להגשת הרשימות, נכשל. ישי התעקש לקבל תפקיד שר מטעם 'הבית היהודי' ולהישאר כחלק מבלוק טכני בלבד, כאשר מנהיגו הרוחני הגר"מ מאזוז לא מעניק תמיכה פומבית למפלגה.

לבסוף ישי הגיש את רשימת 'יחד' ויתמודד באמצעותה. במערכת הפוליטית מעריכים כי ישי לא יוכל להתמודד לבדו עד לקו הסיום ויתכן כי יפרוש ימים לפני הבחירות, או קודם לכן. ואף יתכן ויקבל הבטחה לתפקיד מצד רה"מ נתניהו.

בראיון ל"כיכר השבת", דקות לאחר שהגיש את הרשימות, אומר: "כל חיי הייתי צייתן לדעת תורה, מרן כתב עלי בכל הספרים 'בכל ביתי נאמן הוא', כך נהגתי עם מרן ע"ה וכך אני נוהג עם הגר"מ מאזוז. יד לנו דרך, יש לנו דעת תורה".

אלי ישי וסמוטריץ' בכנסת, אמש

ישי טוען כי הוא מאמין ש'יחד' תעבור את אחוז החסימה, למרות שהוא מתמודד לבדו, ללא 'עוצמה יהודית': "אני מאמין שבעז"ה תהיה לנו הצלחה גדולה מאוד, הציבור מתגעגע".

על המו"מ הכושל עם 'הבית היהודי' הוא אומר: "המשא ומתן היה כבר לפני מספר ימים, זה היה ברור שזה לא מסתדר, עכשיו היו ניסיונות שאולי ברגע האחרון ליצור איזה איחוד במקום התשיעי. הדברים עברו להכרעת הגר"מ מאזוז, זה לא צלח, מאחל להם בהצלחה".

רשימת 'יחד' בכנסת, אמש

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי הכחיש את הדיווחים שהטיל וטו על מינוי ישי לשר בממשלה, אך ישי טוען ששמע זאת מפיו של נתניהו: "אריה דרעי אמר לנתניהו שהוא מתנגד לשר. בנימין נתניהו, ראש ממשלת ישראל, אמר לי את זה בפירוש שדרעי הטיל וטו. באותה שיחה היה גם שר בכיר, שיחת ועידה של ארבעה אנשים, רה"מ דיבר עם כל הארבעה והודיע שאריה דרעי הטיל וטו".

לסיום, שאלנו שוב את ישי האם הוא מאמין שיעבור את אחוז החסימה: "בעז"ה כן, ויותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר