צפו בתיעוד

תורי ענק משתרכים בנתב"ג. נוסעים זעמו: "איפה דרעי?"

התיירים שמגיעים לישראל לביקור נאלצים להמתין זמן רב בתורי ענק בעמדות החתמת הדרכונים. הנוסעים זועמים על ההמתנה: "תייר הוא כמו לקוח ולאחר מכן שגריר" (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
התור לדרכונים זרים, אמש (צילום: באדיבות המצלם)

זה כבר הפך לנוהל: נוסעים מדווחים על תורי ענק בדלפקי החתמת הדרכונים של משרד הפנים לנוסעים הנכנסים לישראל בנמל התעופה בן גוריון במיוחד אלו של הדרכונים הזרים. אחד הנוסעים החרדים עמד בתור כשעה ותיעד עבור 'כיכר השבת' את התור המשתרך.

למרות שלא מדובר בתקופה עמוסה וחריגה, הרי שנוסעים רבים מדווחים על עומסים חריגים בנתב"ג בעיקר בעמדה להחתמת הדרכונים הזרים בכניסה לישראל.

יצוין כי התורות הארוכים הינם רק בעמדת החתמת הדרכונים עבור אלו שאינם מחזיקים בדרכונים ביומטריים. התורות מתשרכים לאורך כל אולם ביקורת הדרכונים בנתב"ג הכפופה למשרד הפנים. בשיחה עם הנוסע החרדי הוא תוהה: "איפה שר הפנים אריה דרעי, שיפסיק את החרפה הזו?".

"אנשים מגיעים מכל העולם, לפעמים לאחר עשרים וארבע שעות ואפילו שלושים במקרה של עצירת ביניים, כל מה שרוצים זה להגיע כבר למחוז חפצם, להתקלח ולנוח, ואז מול העיניים מתגלה ים של אנשים ממתינים", הוא מלין. "ברור שבדיקת הנכנסים לישראל בפרט לאנשים בעלי נתינות זרה, חייבת להיעשות ברצינות, אבל מדוע למען השם רק שבע דוכנים מאויישים? מה קרה לכל כוח האדם?", תוהה הנוסע.

הוא מציין כי אלו תיירים שמביאים כסף ומטבע זר למדינה, "ההתייחסות חייבת להיות בהתאם. כן, גם כאן צריכים לתת שירות. תייר הוא לקוח, הוא שגריר לאחר מכן, כשהביקור מתחיל בשעה המתנה מורטת, קשה לראות מדוע היא ישוב עוד פעם לישראל".

לדבריו, של הנוסע מספיק שאחד מהבאים צריך לעבור תשאול ארוך מהרגיל , וההמתנה מתארכת ללא סוף. "כאילו להוסיף מלח על הפצעים, מידי פעם מגיע קולגה של אחד מהיושבים בדוכן לפיטפוט ידידותי קצר, מה שגוזל את תשומת ליבו ומאריך את הזמן עוד יותר", הוא מלין.

במשרד הפנים לא הגיבו לפניית 'כיכר השבת' בנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר