צפו בראיון

שקד: ישי צריך לפרוש, הוא עלול להוביל למדינה פלסטינית

הריצה של אלי ישי; המתקפה של בן צור נגדה; הסקרים; הנציג מ'צהר'; החשש מגנץ; הרצון של לפיד להיות רה"מ והכניסה של 'עוצמה' לכנסת • יו"ר 'הימין החדש' השרה איילת שקד באולפן 'כיכר' (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מנהל אולפן: אריאל ליבא)

יו"ר 'הימין החדש' השרה איילת שקד מזהירה בראיון באולפן "כיכר השבת" כי יו"ר 'יחד' אלי ישי צריך לפרוש מהמירוץ לכנסת, וכך גם מפלגות ימין אחרות שלא עוברות את אחוז החסימה. בנוסף, שקד מגיבה למתקפה של יו"ר סיעת ש"ס יואב בן צור נגדה, מזהירה מפני ממשלת נתניהו-גנץ ולפיד ועונה לשאלה האם היא מתאימה לתפקיד ראש הממשלה.

כותרות הראיון עם איילת שקד

הסקרים הלא מחמיאים: "אנחנו צריכים להחזיר את המנדטים שעזבו אותנו לגנץ ולפיד בעקבות האיחוד שלהם. 2 מנדטים עברו מגוש הימין לשמאל ואנחנו המפלגה היחידה שיודעת להחזיר את המנדטים מגנץ ללפיד. צריך להבהיר שגנץ ולפיד זה מפלגת שמאל, כלכלי ומדיני".

היעד: "אנחנו שואפים למספר דו ספרתי של מנדטים, זה אפשרי בעבודה טובה. צריך להבין שהמטרה המרכזית שלנו היא שגוש הימין יהיה מעל 61 חברי כנסת. זה לא משנה מה המפלגה הכי גדולה".

נתניהו יחלק את ירושלים: "מיד אחרי הבחירות, טראמפ יציג את ההסדר שלו שכולל הקמת מדינה פלסטינית בתשעים אחוז מהשטח. אם לנתניהו תהיה קואליציית ימין חזקה נוכל לעצור את זה. אם לא, הוא יקים קואליציה עם גנץ על בסיס התכנית של טראמפ".

פנייה לציונות הדתית: "אנחנו פונים גם וגם. אני מתראיינת ב'כיכר השבת' כי אנחנו פונים גם לציבור החרדי, גם לדוברי הרוסית, גם לעולים מצרפת, כי אנחנו מגיעים לכל מי שהוא ימני, ציוני ורואה את עצמו כפטריוט. אנחנו בוודאי פונים גם לציונות הדתית. כשהקמנו את המפלגה אמרנו שהמפלגה תהיה חצי דתית, כי לא כל הציונות הדתית מצביעה לבית היהודי. יש הרבה מאוד בליכוד, היו גם ביש עתיד והם עברו אלינו".

המתקפה של בן צור נגדה בעקבות דבריה על החרדים העובדים: "אני לא צריכה הטפות מח"כ בן צור אני מכירה היטב את הציבור החרדי ואנחנו המפלגה היחידה שנאבקה כדי לאפשר לחרדים ללמוד בהפרדה באקדמיה, בנט הלך לבד נגד המל"ג והיועצים המשפטיים כדי לאפשר את זה ואני לא חושבת שמישהו במפלגות החרדיות היה עושה את זה. בנט הלך עם ראשי מוסדות חרדיים כדי לאפשר לימודי ליב"ה למוסדות שרוצים את זה, אני לא חושבת שח"כ בן צור עשה את זה.

"כל אחד בסוף יחליט מה מניע אותו בהצבעה, יש כאלה שמה שמניע אותם זה לאפשר להם ללמוד באקדמיה ולימודים גבוהים בבתי ספר, יש אנשים שמה שמאפיין את ההצבעה שלהם זה השמירה על השבת וכל אחד יבחר את מה שהוא רוצה וח"כ בן צור יכול לפרוש את מרכולתו, אבל אנחנו המפלגה היחידה שנאבקת כדי שהחרדים יוכלו להשתלב בחברה הישראלית, בתנאים שלהם".

עוצמה יהודית: "אני חושבת שזה מהלך שהוא לגמרי לגיטימי כדי להגדיל את מחנה הימין. כנסת ישראל יודעת להכיל קצוות, יש כאלה גם בשמאל, ד"ר כסיף מחד"ש, ויש קצת צביעות בשיח נגדם. יש תהום אידאולוגי ביני לבינם אבל הכנסת יכולה להכיל גם קצוות".

אלי ישי: "בגדול, מפלגה שהיא מתחת אחוז החסימה לא צריכה לרוץ בנפרד ולאבד קולות לגוש הימין. בגוש השמאל היו מאוד חכמים וארץ של חדשה של אלדד יניב וציפי לבני ירדו מהמירוץ. בגוש הימין יש מפלגות כמו זהות של פייגלין ואלי ישי שעדיין מתמודדות. מפלגה כזו לא צריכה להתמודד עד הסוף כי היא יכולה לגרום להקמת מדינה פלסטינית. מפלגה מהימין שלא עוברת את אחוז החסימה יכולה לגרום להקמת מדינה פלסטינית וכל מפלגה שלא עוברת את אחוז החסימה צריכה לגלות אחריות ולפרוש".

גנץ ולפיד: אנחנו לא נשב בממשלה בראשות בני גנץ. הוא אדם ערכי אבל הוא לא יכול להיות ראש ממשלה. אין לו ניסיון, ולשים את הידיים על ההגה ולהיות ראש הממשלה שנווט את כל המדינה המורכבת הזאת זה דבר שדורש ניסיון. בני גנץ כשהוא עזב את הצבא והלך לשוק הפרטי הוא נכשל. צריך קצת צניעות וענווה. רוצה להיכנס לחיים הפוליטיים, זה בסדר, אבל בוא תתחיל עם תפקידי שר.

"אני חושבת שליאיר לפיד יש קצת יותר ניסיון מבני גנץ במערכת הפוליטית אבל הוא בהחלט לא מתאים להיות ראש הממשלה. אני חושבת שבסיטואציה כרגע בנימין נתניהו צריך להיות ראש הממשלה והוא צריך קואליציית ימין חזקה לצידו".

ראשות הממשלה: "גם אני בצניעות אומרת שדרוש עוד זמן. בשביל להיות ראש ממשלה צריך לדעת לנתב את כל המערכת המורכבת הזאת. צריך קצת ענווה וגם זמן".

נציג חרדי ברשימה: "אנחנו עובדים עם הציבור החרדי, יש לי כמה יועצים חרדים אבל מכל מיני סיבות הפעם לא שילבנו נציג חרדי, למרות שיש הרבה מאוד נציגים חרדים ראויים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר