פרשת 'נצח יהודה'

הסדר עם אחד החיילים; ירצה מאסר בפועל

הסדר טיעון גובש עם אחד הלוחמים בגדוד 'נצח יהודה' שהואשמו בהתעללות בסייעני טרור עצורים. הוא יודה, יורשע, יוטל עליו עונש מאסר של 6 חודשים והורדה בדרגה (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
לוחמים ב'נצח יהודה'. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: אביר סולטן, פלאש 90)

התביעה הצבאית הגיעה להסדר טיעון ראשון עם אחד מחמשת החיילים מהגדוד החרדי 'נצח יהודה' המואשמים בהתעללות בעצורים פלסטינים.

במסגרת הסדר הטיעון, יודה החייל באישומים המיוחסים לו, ייטול אחריות על מעשיו והוא יורשע בביצוע התעללות בנסיבות מחמירות.

בתמורה, ייענש במאסר בפועל של 6 וחצי חודשים, יורידו אותו בדרגה לדרגת טוראי ויקבל עונש של מאסר על תנאי.

המגעים עם ארבעת החיילים האחרים נגדם הוגשו כתבי האישום, עדיין נמשכים.

על פי כתב האישום שהוגש נגד הלוחמים, העצורים הפלסטינים, שנעצרו בעקבות פיגועי ירי ביהודה ושומרון, הוכו על ידי הנאשמים, בסטירות, אגרופים ואף באמצעות חפצים קהים. כל זאת, בזמן שהיו העצורים אזוקים ומכוסי עיניים, ונגרמו להם חבלות קשות.

לפי כתב האישום, הפלסטינים נזקקו לטיפול רפואי בשל הכאתם, וכתוצאה מכך לא ניתן היה לחקור אותם בעניין הפיגועים שבגינם נעצרו.

בנוסף, שניים מהלוחמים מואשמים גם בשיבוש הליכי משפט, זאת לאחר שהתברר כי תיאמו ביניהם את הגירסה שימסרו לחוקרים באשר למעשה.

אמהות הלוחמים שיגרו ביום שלישי שעבר מכתב לרמטכ"ל בו כתבו בין היתר, "הבנים שלנו בחרו לבצע שירות קרבי משמעותי במסגרת שמתאימה לעולמם, לאורח חייהם ולאמונותיהם. לאורך השירות עברו מסלול הכשרה מקצועי מפרך על ידי צוות מפקדים נפלא. הפכו לחבורה אמיצה, לפלוגה מקצועית וטובה ששומרת על אזרחי מדינת ישראל ופועלת ללא פחד לאתר מחבלים המנסים לפגוע בביטחון המדינה.

"בשבועות האחרונים הם איבדו, בשורת אירועים, את סמ"ר יוסף כהן וסמל יובל מור יוסף, חבריהם לפלוגה, ואף התמודדו עם פציעתם של שניים אחרים. אם אירעו טעויות בפעילותם או שיקול דעתם היה מוטעה יודעת המערכת הצבאית, לבחון את כלל השיקולים, להסתכל על התמונה הרחבה ובסופו של יום לנהוג באופן הגון וראוי עם לוחמיה, מיטב בניה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר