"בני גנץ - יהיר"

לפיד, ישי, גנץ, חוק הגיוס ומצוקת הדיור • יואב גלנט באולפן

"מאוד אשמח אם אלי ישי יסיר את המועמדות שלו, ולא יפגע בגוש הימין"; "החרדים יעידו - שאני הכי קידמתי את נושא הדיור ב-70 השנים האחרונות" • השר וחבר הקבינט גלנט באולפן 'כיכר' (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מנהל אולפן: אריאל ליבא)

השר יואב גלנט, חבר הקבינט ובכיר 'הליכוד', בראיון מיוחד ל'כיכר השבת' מתייחס להתמודדות של אלי ישי, לאפשרות שיוגש כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, המועמד בני גנץ.

במהלך הראיון מדבר גלנט על ימיו כראש אגף זרוע יבשה כשהקים את 'נצח יהודה', ומסביר האם הצבא זקוק לציבור החריד. גלנט, שעד לאחרונה שימש כשר הבינוי, מדבר על מצוקת הדיור במגזר החרדי.

כותרות הראיון עם השר יואב גלנט:

הסקרים: "אתה מדבר על אותם סקרים שניבאו שהרצוג יהיה ראש ממשלה? אני חושב שצריכים להיות עירניים ולעבוד אבל השכל הישר של הציבור יביא לכך שהליכוד ימשיך לנהל את המדינה".

המאבק בין הגושים: "אני קורא לכל מצביע שעמדתו עמדת ימין להצביע לליכוד ללא יוצא מן הכלל מפני שהמאבק הוא על מי תהיה המפלגה הכי גדולה ומצד שני מי יהיה הגוש שיוביל וההפרשים הם מאוד קטנים ואני מציע לא לקחת צ'אנסים בנושא הזה, לא רוצים לחזור לימי אוסלו ואני זוכר אותם היטב. הייתי מח"ט וידעתי היכן לאתר את המבוקשים וכלי הנשק, וביום אחד הגיעו אלפי שוטרים פלסטינים ובזה נגמר הסיפור - עד שקיבלנו את הפיגועים. לכן אני קורא למצביעי הימין ללמוד מהניסיון".

בני גנץ: "בני גנץ אומר אנחנו צריכים מנהיגות אחרת, ועל זה אני יכול לומר שני דברים. ראשית, המדינה מובלת על ידי מנהיגות הימין, ראש הממשלה נתניהו והליכוד, ומי שאומר 'אני רוצה להחליף את הימין' המשמעות היא שהוא איש שמאל".

"בנוסף, אני חושב שיש יהירות מאוד גדולה לחשוב שאתמול היית הרמטכ"ל ומחר אתה יכול לנהל מדינה. זה שני דברים שונים. מהניסיון שלי, יש הרבה מה ללמוד, לפני שמישהו בא ואומר אתמול הייתי שם והיום אני יכול להיות ראש ממשלה. אפילו רבין לא אמר דבר כזה".

הטענות כי גנץ פעל על פי הנחיות הקבינט: "אנחנו נותנים לרמטכ"ל בצה"ל כל שנה את טובי בנינו, 70 מיליארד שקל וסמכויות כמעט בלתי מוגבלות בתחום הביטחון ואנחנו לא מצפים ממנו שאחר כך יחזור לבכות תחת הסינר של הקבינט. אומרים לו משימתך לבצע את זה – בצע. כאשר הצבא מביא דברים רציניים ואיכותיים אז יש מי שמאשר לו את זה".

"חיסלנו את פרויקט המנהרות בדרום, חיסלנו את פרויקט המנהרות בצפון, הבאנו את ארכיון הגרעין האיראני. כל אלו הן תכניות שתוכננו במערכת הביטחון ואושרו בקבינט".

"את נושא המנהרות ניתן היה לפתור לפני 7 שנים. לא המציאו שום טכנולוגיה שבאה מהחלל. ולמה לא פתרו את זה, כי הייתה נרפות בעבודה וחוסר רצינות. אם היו עושים את הדבר הזה שעשינו לפני צוק איתן היינו מונעים את כל התהליך הזה. זה לא תכנית כבקשתך ואת מי שלא תשים כרמטכ"ל הכל יהיה בסדר. אני לא צריך להסביר לך את לוקחים את המקרא ועושים עליו פרשנויות שונות לחלוטין, הכל שאלה מי מוביל, וההובלה היתה חלשה מאוד".

עוצמה יהודית: "יש פה מאבק בין-גושי וצריך להחיל את אותם התנאים של גוש השמאל על גוש הימין. לא יתכן שגוש השמאל נשען ביסודו על 12 קולות של ערבים שאת רובם ניתן לחיות איתם, אבל קח את הכנסת האחרונה, יש שם גטאס, את זועבי ואת זחאלקה, אנשים ממפלגתו של עזאמי בשארה, שקוראים בפועל להשמדתה של מדינת ישראל כמדינה יהודית. על זה אתם נשענים כרוב למפלגה ציונית נגד מפלגה ציונית אחרת? אני חושב שאם את זה עושים, אז אין שום בעיה בלאחד את כולם. הכלל הוא: מי שכשיר על פי חוק".

אלי ישי: "אני מאוד אשמח אם הוא יסיר את המועמדות שלו ויתרום לניצחונו של גוש הימין, כי הוא לא יעבור את אחוז החסימה לצערנו. תראו מה עשתה ציפי לבני שנהגה באחריות כלפי הגוש שלה, כי היא הבינה שהיא לא עברה את אחוז החסימה".

חוק הגיוס: "בדעה העקרונית אני אומר שכולם צריכים לשרת, ובתנאים דומים. אני לא מחפש עכשיו חיילים במקצועות שאני לא צריך אותם. אבל מהרגע שהנושא הופך להיות מכסה של אנשים שעושים דברים אחרים, אז כל התהליך הזה שאני מבין אותו ואני חי אותו ואני בקשר הדוק עם נציגי הציבור החרדי, אני מאמין שצריך להגיע לדברים בהסכמה ולא בכוח ואז נוכל להגיע למודל מוסכם".

"אני בעד לא להתנות בין עבודת חרדים לבין גיוס חרדים. על כל הדברים האלה נצטרך לדבר. אני חושב שהחוק הוא סביר לגמרי.

הצבא צריך את החרדים? "אם החרדים מתגייסים לצנחנים וכו', הצבא צריך אותם. אם לא, אז זה לא מעשה צבאי אלא חברתי, ואני הייתי האיש שסיכם את עבודת המטה של הקמת נצח יהודה. מבחינתי נצח יהודה זה הישג, ושח"ר כחול ואחרים הוא הישג וכל מה שעשינו עם הציבור החרדי מקרב, אבל כל הדברים האלה צריכים להיות בהסכמה".

מצוקת הדיור: "יש עוד הרבה לעשות, ולא רק בציבור החרדי אלא בכלל. אם תלך לכל נציגי הציבור החרדי ותשאל אותם מי הכי קידם ב-70 השנה האחרונות את הדיור החרדי הם יצביעו עלי כי אנחנו פעלנו בשיתוף פעולה הדוק עם כל ראשי הערים החרדים מכל המגזרים".

"אנחנו אישרנו אצל הרב רייך ברכסים שכונה שקראת שכונת הפרסה שייבנו בה כאלפיים דירות, אחרי שזה היה תקוע 30 שנה. לצד זה נמצא כפר חסידים ועגור וכל המקומות האלה התפתחו, אבל שם היה נוח לא לתת לחרדים".

"אני נגישתי לענין והתברר שזה קשור לתכנית מתאר. בעצמי פניתי אליהם והתחיל להתברר לי כי הנתיבים שאנחנו רוצים להוסיף את הדירות פוגעים בשמורת טבע. אבל הם שכחו שאת השטח הזה אני מכיר ברגליים ולא יום אחד ולא יומיים, אמרתי להם תפתחו רגע את המפה ולקחתי אותם לשטח, והעברתי את התהליך. והבנייה תתחיל".

שפיר: "אנחנו לא היינו מעורבים בו. זה נסגר באחריות של משרד האוצר, אביגדור יצחקי והשר דרעי אבל אני הייתי מעורב היטיב עם גוטרמן במודיעין עילית, תלכו ותראו את אלפי היחידות דיור שנבנות שם, אני הייתי מעורב עם הרב ליצמן בהרבה מאוד מקומות ברחבי הארץ ואני חושב שעשינו פה הרבה דברים גדולים ומשמעותיים. עם הרב אבוטבול בבית שמש קידמנו עשרת אלפים יחידות דיור גם לציבור החרדי וגם לציבור הכללי".

כתב אישום נגד נתניהו: "בשלטון חוק יש בתי משפט. אתה רוצה להכריע לפני שבית משפט מחליט? יש חוק ברור שקובע כי בן אדם אינו אשם כל עוד בית המשפט לא קבע באופן סופי את אשמתו".

"לא רק זאת, החוק מפרט לגבי ראש ממשלה ואומר רק לאחר הרשעה אחרונה בבית משפט מחוזי. אז מה עכשיו רוצים? שהתקשורת, יחד עם גורמים פוליטיים מהצד השני והמערכת המשפטית ידיחו ראש ממשלה? זה דמוקרטי? זה נראה בסדר? אם היו עושים את זה לצד השני זה היה בסדר? להגיש חודש לפני בחירות כתב אישום, ללא יכולת של ראש הממשלה לתת מענה בהילוך של שימוע זה נראה לך בסדר? לי זה נראה עיוות של הדמוקרטיה. אני בטוח שראש הממשלה ייצא מהדברים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר