נערכים למהומות

שב"ס התקין משבשי קליטה, מחבל הצית יד

בשל חשש להכוונת פיגועים מתוך הכלא, התקין שב"ס משבשי קליטה בבתי הכלא רמון וקציעות. מנהיגי חמאס בכלא הודיעו על כוונתם להתפטר ואחד מהם הצית את שרוולו (ביטחוני)

כלא, אילוסטרציה (צילום: ויסאם נסאר, פלאש 90)

חשש למהומות בבתי הכלא, העשויים להתפתח לגל אלימות ביו"ש: במסגרת המאמץ לבידוד האסירים הביטחוניים, התחילו בשב"ס להתקין משבשי קליטה בבתי הכלא רמון וקציעות שבדרום הארץ.

ההחלטה לנקוט בצעד זה התקבלה לאחר שעלה חשש כי מחבלים העצורים בבתי הכלא מכווינים הוצאה לפועל של פיגועי טרור, בדגש על ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האסלאמי.

בתגובה לצעד זה, התפטרו דוברי האגפים, שהינם נציגי האסירים הביטחוניים בבתי הכלא בהם התקינו את המשבשים, ובמקביל הודיעו האסירים הביטחוניים, כי הם מתכוונים לפתוח בשביתת רעב.

לאחר הודעת שב"ס, כי הוא מתכוון להתקין את שבשי הקליטה בבתי כלא נוספים על מנת למנוע שימשו במכשירי הטלפון הסלולריים שהוברחו לבתי הכלא, הודיעו מנהיגי החמאס בכלא, כי בכוונתם להתפטר.

בהודעה של תנועת האסירים ביממה האחרונה נכתב: "שב"ס והדרג המדיני פתחו במלחמה נגדנו. אנו מפצירים בציבור הפלסטיני לתמוך במאבק. זו שעת המבחן, זמן לפתוח את הלב ולהוכיח את המחויבות כלפי האסירים... אל תותירו אותנו בשדה הקרב לבד, אנו חווים מתקפה חסרת תקדים, חייבים להיאבק בחזרה. הפכנו קלף מיקוח בבחירות זולות, האם אתם מוכנים לכך?".

הוכחה ראשונה למתיחות, באירוע חריג יחסית שהתרחש היום (ראשון), באגף 5 של כלא קציעות, כאשר אסיר ביטחוני המשתייך לארגון הטרור חמאס, הצית את שרוול מעילו כמחאה.

האש כובתה מיידית על ידי הסוהרים, ולא דווח על נפגעים ועל פגיעות כתוצאה מההצתה. המחבל האסיר הועבר לבידוד, ונסיבות המקרה נמצאות בבירור.

על רקע זה, שירות בתי הסוהר נערך לעימותים באגפים הביטחוניים ואת כוחותיו בכל בתי הסוהר שבהם אגפים ביטחוניים, ובפרט קציעות, נפחא ורמון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר