חלאקה שעובר חלק: 7 עצות לשרוד את התספורת הראשונה של ילדכם

הגיעה העת לקצץ את שיער ראשו של הפעוט שלכם, לאחר שהגיע לגיל 3. בעוד אתם מדמיינים את הרגע המרגש הזה, עבורו החוויה יכולה להיות טראומטית. הנה 7 עצות לצלוח את הסיטואציה (MEN)

(צילום: שאטרסטוק)

הודו להשם. הפעוט שלכם בגר והגיע לגיל 3. בין אם בחרתם לקחתו לציונו של ר' שמעון בר יוחאי או שלא, לערוך סשן תמונות שישאר כמזכרת מהשיער הגולש לעוד שנים רבות או שוויתרתם על הרעיון, ערכתם מסיבה נוצצת או שהסתפקתם באירוע צנוע, גולת הכותרת של הגיל הזה היא התספורת.

ובכן, הגיעה העת לסור לספר ולקצץ את מחלפות ראשו. אבל בזמן שאתם מדמיינים את הרגע המקסים והמרגש הזה, המצלמה מוכנה לתיעוד, עבורו החוויה יכולה להיות טראומטית. לא משנה כמה מסרים רוחניים ומעצימים תחדירו בו, זו פעם ראשונה שהוא נדרש להפקיד את שיער ראשו בידיים של אדם זר שאיננו מכיר.

אז הנה, כמה עצות ממומחה שיסייעו לכם לעבור את החוויה עם מינימום דמעות ודרמות:

1. תזמון הוא הכל

השתדלו לקצץ בזמן המתאים ביותר לילד שלכם. "לא בזמן תנומה, זמן חטיף או בכל פעם שהילד שלכם עלול להיות עצבני", מייעץ מעצב השיער קוזי פרידמן, שייסד מספרה לילדים בלבד ומבין דבר או שניים בכל הקשור לתספורת ראשונה.

2. הסחת דעת

תנו לילד שלך להביא איתו למספרה את הצעצוע האהוב עליו, את המוצץ או הספר שמסרב להיפרד ממנו, כדי לשמור על האצבעות הקטנות שלו עסוקות (וגם כאמצעי שינחם אותו).

יתכן שאתם נמנעים ממתן "זמן מסך" לילדים שלכם, אבל בפעמים כמו אלה, וידאו המוקרן בטלפון החכם שלכם יכול להיות מאד מועיל. "אם הילד שלכם לא חדל להתנועע, תנו לו לשבת בחיקכם. זה יגרום להכל ללכת הרבה יותר חלק," אומר פרידמן.

3. תנו לו לצפות בכם מסתפרים

הסירו את הגורם המפחיד על ידי עריכת היכרות לילד שלכם עם חוויית הסלון מראש. הביאו אותו יחד עמכם לתור שקבעתם, שבו אתם מסתפרים בעצמכם, או לתספורת של אח מבוגר יותר - בתקווה שזה יעזור לו להתרגש כאשר יזכה לכך בעצמו יום אחד.

4. בחרו את המילים שלכם בתבונה

המילה "לחתוך" יכול להיות מפחידה (זה נשמע כמו החתך שהוא קיבל בשבוע שעבר כשנפל במדרגות) אז נסו להשתמש במילים כמו "לגזור" או "לקצץ" במקום זאת.

5. התרחקו מן המראה

סלון ידידותי לילדים אמור להיות עם שפע של צעצועים, ניסיון וסבלנות בחיתוך השיער של הקטן שלכם. אבל כמה ילדים עדיין עולים להזדעזע מצפיה באדם גוזר סביב ראשם. נסו להרחיק את המבט של הילד שלכם מהמראה. במקום, רצוי שיביט בכם.

6. קחו הפסקות

אבא עשוי להיות מסוגל לקצץ את שיערו בתוך פחות מ-15 דקות, אבל התינוק שלו כנראה יצטרך יותר זמן מזה. הקצו את כל אחר הצהריים לתספורת הראשונה של ילדכם והיו מוכנים לקחת כמה נשימות. (ראו הערה לעיל על סלונים ידידותיים לילדים וסבלנות).

7. הביאו בגדים

השכמייה לא מתאימה לילד שלכם או שהוא מסרב לעטות אותה (גם אחרי שניסיתם להגיד לו שהוא יראה כמו גיבור על איתה), אז כדאי שתביאו איתכם בגדים נוספים להחלפה לאחר מכן. אף אחד לא אוהב שיער על הגב (במיוחד לא פעוט מבוהל).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר