"אמירה אומללה"

השמאל נגד לפיד: יקים ממשלה עם הליכוד?

יאיר לפיד, שותפו להנהגה של בני גנץ ברשימת כחול לבן, העריך כי אם הליכוד יפסיד, נתניהו יפרוש - ושתי המפלגות יחברו לאותה ממשלה. בהעבודה ומרצ מיהרו לתקוף (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
זנדברג תוקפת את דברי לפיד (צילום: דוברות)

במהלך חוג בית שקיים אמש (ראשון) יאיר לפיד בעיר כרמיאל, התייחס שותפו של בני גנץ להנהגת רשימת כחול לבן לטענות שנשמעו מפי בכירים בליכוד ולפיהן הם יקימו גוש חוסם עם המפלגות הערביות, והכחיש את הדברים.

"כל מפלגה הולכת באופן עצמאי לנשיא ואומרת לו במי בחרה לתמוך, בדרך כלל הערבים לא תומכים באף אחד, אבל זו החלטה שלהם, לא ביקשנו מהם. לא צריכים גוש חוסם, לא כך נרכיב ממשלה", אמר לפיד - על פי הקלטות שנחשפו הבוקר (שני) בכאן רשת ב'.

לפיד הוסיף: "לא נקים עם המפלגות הערביות, כן נפנה לליכוד". לדבריו, פנייה למפלגה של נתניהו כדי להקים ממשלת אחדות לאומית זו פעולה שתאחה את השסע".

לפיד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

דבריו של לפיד באו בהתבסס על הערכתו כי במקרה ורשימת כחול לבן תנצח את הבחירות, בנימין נתניהו יפרוש מהפוליטיקה ולא יישאר לעמוד בראשות הליכוד. "זה יהיה הליכוד של אחרי נתניהו", אמר.

"הליכוד היא בסך הכל מפלגה לאומית חשובה עם אנשים חשובים, יש לה רשימה לא רעה לכנסת הבאה ואנו בהחלט נשמח לחיות איתה", הוסיף לפיד.

דבריו עוררו כאמור סערה בקרב מפלגות השמאל. יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי מסר בתגובה: "אני חושב שזאת אמירה מאוד ברורה שממחישה את מה שאנחנו אומרים - כל קול שניתן ללפיד יכול למצוא את עצמו אצל נתניהו. כל קול אלינו הוא בהגדרה קול למהפך שלטוני".

נתניהו בהודעת הפרישה מהליכוד לאחר התבוסה ב-99' (צילום מסך: מתוך 'החדשות', יוטיוב)

יו"ר האופוזיציה ח"כ שלי יחימוביץ', אף היא ממפלגת העבודה, צייצה בתגובה בטוויטר כי "כל קול לגנץ הוא קול לשרים בממשלה בראשות נתניהו, וכל קול לעבודה הוא קול לממשלה בראשות גנץ. אנחנו מתחייבים להמליץ על גנץ בפני הנשיא יותר משגנץ ולפיד בעצמם מתחייבים להמליץ על גנץ".

ח"כ תמר זנדברג, יו"ר מפלגת מרצ אמרה כי "מדובר באמירה אומללה ואני מקווה מאד שתצא הבהרה בהקדם. בשביל ממשלת ימין יש כבר ליכוד. אני לא רוצה רק ממשלה בלי ביבי אלא גם בלי רגב, לוין וכל ההסתה שהליכוד מפיץ בשנים האחרונות. זה אפשרי רק בממשלת מרכז-שמאל. נראה שהשמאל מחויב לממשלת מרכז שמאל הרבה יותר ממרכז".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר