"התחננתי שיתנו לי לנשום"

הרב שחזר: "כיסו לי את הראש והתחילו לדרוך עליי ולבעוט"

הרב גבריאל דוידוביץ', הרב הראשי של ארגנטינה, שהותקף בידי שבעה פורעים בביתו - משחזר את רגעי האימה - העימות עמם, הזעקה ואיבוד ההכרה, ומבהיר כי אינו יודע מי עומד מאחורי זה (עולם)

הרב גבריאל דוידוביץ' (צילום: אבי אוחיון, לע"מ, פלאש 90)

"התחננתי שיתנו לי לנשום. הם כיסו לי את הראש והתחילו לדרוך עליי ולבעוט בי. כאן איבדתי את ההכרה", כך שחזר אמש (שלישי) הרב גבריאל דוידוביץ', הרב הראשי של הקהילות היהודיות בארגנטינה, את התקיפה האלימה שחווה תוך שהוא מבהיר כי אינו יודע מי התוקפים ומה המניע שלהם.

כזכור, הרב דוידוביץ' בן ה-60 הותקף בלילה שבין שני לשלישי, בשעה 2:00, כאשר כנופיה של שבעה גברים פרצו אל ביתו בשכונת אונסה בבואנוס איירס, היכו אותו באלימות וגרמו לו לשברים בצלעות.

ב'ידיעות אחרונות' הביא איתמר אייכנר הבוקר ציטוטים מהשחזור של הרב על שהתרחש. "התעוררתי בבהלה לקול רעשים בחדר השירותים שצמוד לחדר השינה שלי", סיפר הרב, "ניגשתי לחדר השירותים ושם אני מוצא את עצמי עם אדם שנכנס מחלון צר של השירותים שפונה לרחוב. ניסיתי להיאבק בו. רצתי לפתח הבית, פתחתי את הדלת וצעקתי 'הצילו'.

"באותו רגע נכנסו לבית שאר חברי הכנופייה, שמנתה שבעה בסך הכל. הם השכיבו אותי על הרצפה, עם הפנים כלפי מטה. התחננתי שיתנו לי לנשום. הם כיסו לי את הראש והתחילו לדרוך עליי ולבעוט בי. כאן איבדתי את ההכרה".

לאחר שתקפו את הרבף הם עברו לאשתו, קשרו אותה וקיללו אותה - אך לא היכו אותה. הם אמרו לה כי הם יודעים שהוא הרב הראש ויש להם תכשיטים ושאלו איפה הכסף והתכשיטים. הם הפכו את הארונות בבית, לקחו תכשיטים ועזבו את המקום.

שני תיירים שעמדו מחוץ לבית וראו את המתרחש הזעיקו את המשטרה. השוטרים מצאו את הרב שרוע על הרצפה, מחוסר הכרה, והזעיקו את כוחות ההצלה שפינו אותו לבית החולים עם תשע צלעות שבורות, נקב בריאות ופציעות שונות. הרב אושפז במצב קשה ולאחר שנותח מצבו התייצב והוא מוגדר בינוני.

הרב דוידוביץ' הודה לעם ישראל על החיבוק ואמר: "אין לי מושג מי עומד מאחורי התקיפה". בשיחה עם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין אמר הרב דוידוביץ': "כשדברים כאלה קורים זה נורא ואיום. אשתי מפחדת לחזור הביתה. הביטחון של היהודים פה בסכנה. אבל צריכים לא לעצור את העבודה שלנו ואת היהדות שלנו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אמש בטלפון עם הרב דוידוביץ', ואיחל לו ולרעייתו החלמה מהירה. "אני רוצה קודם כל לחזק אותך בשמי ובשם כל אזרחי ישראל והיהודים באשר הם. אני מאחל לכם רפואה שלמה ושימצאו את הפושעים והרשעים האלה בהקדם האפשרי", אמר ראש הממשלה.

יצוין כי בניגוד לדעה הרווחת כי מדובר בתקיפה אנטישמית, במשטרת בואנוס איירס סבורים כי ייתכן שמדובר באירוע פלילי. כפי שדווח לראשונה ב'כיכר השבת', הערכה בקהילה היהודית בבואנוס איירס הנה כי הרקע אינו אנטישמי.

כפי שדווח, הרב גבריאל דוידוביץ', המשמש כאחד מראשי ישיבת 'חפץ חיים' והחותם הרשמי כרב ראשי לאחר פרישתו של הרב בן חמו לפנסיה, קיבל בחודשים האחרונים איומים על חייו וזאת על רקע פרשת גט כפוי. ארגון הגג של הקהילות היהודיות בארגנטינה 'האמיה' ניסה לכפות לפני כמה חודשים על אדם מוכר בקהילה היהודית לתת גט לאשתו. לדברי גורמים בקהילה היהודית, הרב גבריאל דוידוביץ' קיבל לפני כמה חודשים הודעת וואטסאפ כי בעקבות ניסיון כפיית הגט - הרב יחוסל.

האיום ברצח הגיע עם תאריך יעד ונכתב בו כי בתאריך ה-24 לחודש ירצחו את הרב. לדבריהם, ב-24/01 הגביר הרב את האבטחה סביבו, ולאחר שעברו כמה שבועות מאז - הפסיק הרב לחשוש. אך תאריך התקיפה מעלה חשד כי התוקפים קיימו את האיום ועשו זאת בשעה 02:00 בלילה, שעתיים אחרי תחילת 24/2.

בקהילה היהודית הוסיפו הבוקר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי אותו אדם שטוען שנכפה עליו לתת גט לאשתו היה בעליו של דפוס ידוע, ונתפס לפני שנה כראש כנופייה של פורצים יהודים. הוא הכחיש את החשדות נגדו, אך הפרשה הביאה את רעייתו לדרוש גט וארגון 'האמיה' התייצב כנגדו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר