גשמי ברכה

מפלס הכינרת עלה מעל הקו האדום התחתון

אחרי יותר משנתיים של שפל, מפלס הכינרת עלה ובזכות גשמי הברכה שירדו ביממה האחרונה, חצה את הקו האדום התחתון • התחזית: שיא הסופה לפנינו, מחר צפוי לרדת שלג (בארץ)

זרימה לכינרת (צילום: מיכאל חורי)

אחרי יותר משנתיים של שפל בכינרת, האגם מתחיל להתאושש מעט ובזכות גשמי הברכה שירדו ביממה האחרונה, טיפס מפלס המים סוף סוף אל מעבר לקו האדום התחתון.

מפלס הכנרת עומד הבוקר על 212.975-, כאשר מדובר בעליה של 2.5 סנטימטר מהמדידה אתמול. הכינרת חצה את הקו האדום התחתון ב-2.5 ס"מ.

"מפלס הכנרת הגיע למינוס 213 מ' לאחר עלייה של 1.5 ס"מ ביממה הקודמת", אמר דובר רשות המים, אורי שור. "מתחילת עונת הגשמים עלה המפלס ב-1.64 מטרים, אך חסרים עדיין עוד 4.19 מטרים כדי שהכנרת תתמלא".

צילום: מיכאל חורי

למרות העליה המשמחת, ברשות המים מזכירים, כי מדובר בקו התחתון, אותו רצוי שלא לחצות כלפי מטה. הם מזכירים כי "אחרי החורף מגיע הקיץ, ובקיץ מפלס הכנרת מתאדה בקצב של 0.5 עד 1 ס"מ ביום - כך שברור שהמפלס ישוב וירד, ואף אחד מאיתנו לא יודע איך ייראה החורף הבא".

דובר רשות המים מוסיף, כי בשלוש השנים האחרונות הופסקה שאיבת המים מהכנרת למערכת הארצית. "אילו השאיבה הייתה נמשכת, המפלס היה היום עמוק מאוד מתחת לקו האדום התחתון", אמר שור.

על פי התחזית, שיא המערכה החורפית שפקדה את אזורנו, עדיין לפנינו. מחר (חמישי), מזג האוויר עשוי להפוך לסוער יותר, ושלג צפוי לרדת באתר החרמון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר