6 שאלות שכל שוכר צריך לשאול לפני חתימת חוזה

אתם מעוניינים במקום להשתקע בו לטווח ארוך, אבל החיים מפתיעים, אולי עבודה או מצב אישי יגרמו לכם לעזוב מוקדם מהצפוי. איך השוכר יגיב? ועוד 5 דברים שכדאי לברר בטרם חתימת חוזה (בית וסטייל)

(צילום: Evelyn Paris on Unsplash)

בסדר, אז אתם לא מתחייבים למשכנתא כאן - אבל קבלו תזכורת ידידותית מאיתנו אליכם, אנשים: השכרה היא הסכם מחייב מבחינה משפטית. כלומר, אתם צריכים לכסות את כל הפינות לפני החתימה עליו.

הנה, שש שאלות שתמיד כדאי לשאול את בעל הבית העתידי, לפני שיהיה מאוחר מדי. זכרו, אין קבוע יותר מארעי.

1. מה קורה אם אנו רוצים לפנות את הדירה לפני תום תקופה השכירות?

באופן טבעי, אתם לא מחפשים שזה יקרה, אבל החיים מלאים בהפתעות ומי יודע, אולי עבודה או מצב אישי, יגרמו לכם לעזוב לפני שהתכוונתם.

חקרו אילו קנסות או עונשים יהיו כרוכים בדבר, מאחר ויש בעלי בתים שהם הרבה יותר מקלים מאשר אחרים.

2. כמה זמן לפני ביקור, נקבל הודעה?

במילים אחרות, מה הן הציפיות של בעל הבית שלכם להופיע בעצמו ולשלוח בעלי מקצוע, עבור דברים כמו קריאות מונה, או בדיקות כלליות?

ודאו שהמשכיר שלכם נותן חלון זמן של הודעה מראש. אף אחד לא רוצה את שהבחור של חברת החשמל יופיע ליד הדלת שלו ללא הודעה מוקדמת. וגרוע מכך, שבעל הבית יציץ מהחלון ויבקש מכם את דמי השכירות. כן, זה כבר קרה לנו.

3. מהם השינויים שאנו מורשים לעשות בחלל?

ניתן לתלות את הקיר תמונות אמנות היקרות לכם? מה עם החלפת גופי תאורה? חלק מבעלי הבתים הם קפדניים מאד לגבי שינויים קוסמטיים, בעוד שאחרים מברכים על זה.

צילום: Jonny Caspari on Unsplash

בדקו היטב מה המדיניות של המשכיר שלכם והעלו את הדברים על הכתב, כדי למנוע עונשים בהמשך הדרך.

4. אילו תיקונים יבוצעו בדירה בטרם הכניסה אליה?

אם אתם רואים לכלוך, איזור עם רטיבות, או קירות מקולפים, רוב הסיכויים שתרצו לקבל את הנכס לאחר שבוצע בו נקיון עמוק, כמה תיקונים וסיוד.

רשמו את הבקשות האלה בכתב, כך שלא תאלצו להילחם בשבילן לאחר שתיכנסו לדירה.

5. מה המדיניות לגבי בעיות תחזוקה?

זה לא נחמד, אבל זו האמת: החיים בשכירות עשויים לכלול מבול של הפתעות או משפחה של עכברים. האם בעל הבית שלכם שוהה בקרבת מקום 24/7? האם אתם צריכים לקרוא למדביר ישירות והסכום ינוכה מהתשלום הבא שלכם?

בדקו את הלך רוחו וודאו שהוא מקובל עליכם לפני חתימה על כל דבר.

נסיוננו המר הפגיש אותנו על בעל דירה שלא נענה לבקשותינו החוזרות ונשנות לשלוח בעל מקצוע לטפל ברטיבות שהתפשטה במהירות שיא בחלל, ולמגינת ליבנו, נאלנו לדור יחד עימה במשך תקופה לא קצרה בכלל.

6. האם נוכל לחדש את חוזה השכירות?

המעבר הוא פשוט טרחה יקרה למדי.

בדקו אם בעל הבית שלכם מתכנן למכור, או באופן אישי עומד לכבוש את הנכס בעתיד הקרוב. זה הכל עניין של ניהול ציפיות ותקציב עבור תכנון הצעד הבא שלכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר