טור אישי

דרעי לא חייב לכם // הרב ישראל גליס

יש לכם שאלות למה אלי ישי לא יושב שם? אז גם אני שואל למה אי אפשר לסגור איתו עניין, כי המחלוקת הזאת תירשם בהיסטוריה של יהדות ספרד המעטירה והמתחדשת (דעות)

הרב ישראל גליס | כיכר השבת |
אריה דרעי (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

מי שחבר בקבוצות תקשורת למיניהם בוואטסאפ נחשף לכל מיני נערים שכותבים גם דברי הבל. כשאתה קורא ושומע פרשנים צעירים, שהעיתונות והרדיו מאפשרים להם לדבר חופשי ולהשתלח בנציגי ציבור, בלי חשבון ובלי להכיר את הרקע של העשייה של נציג הציבור, או לנסות להבין שמאחוריו יש היררכיה רבנית ולכל עסקן יש את הרב הספציפי שאיתו הוא מתייעץ.

אני לא הלכתי לרבנים לשאול מה דעתם על עסקן זה או אחר, ישנו הסיפור הידוע על אחד מגדולי התורה שביקש מכתב המלצה מהגר"א כי הוא עזב את וילנה לישיבה אחרת, הגאון כתב לו "מ,י" והפך את הדף וכתב גם שם "מ י" אותו גאון הלך לישיבה שבחר בה והביא את מכתב ההמלצה ושאל מה הם המילים האלו ענה לו ראש הישבה "מעשיך יקרבוך, מעשיך ירחיקוך".

אני כותב את הדברים כי אני עוקב מקרוב על פעולותיו המבורכות של השר אריה דרעי, שר הפנים והשר לפיתוח הנגב והגליל והפריפריה.

גילוי נאות: אני לא ממצביעי ש"ס [אולי הפעם] ולא נמצא בקמפיין הבחירות שלהם, אבל אחרי שאני קורא ושומע את כמויות השנאה לאיש שכל חטאו שהוא לא רצה להכניס לרשימת ש"ס את אלי ישי, אז הנה על קצה המזלג - לכל אלו שכותבים בשנאה.

מיגור עד למינימום של אפליה של הבנות הספרדיות ממוסדות החינוך, הטיפול בת"ת סנהדרין בירושלים, רשת החינוך "בני יוסף" מתרחבת ומתעצמת, תוכנית למניעת נושרים והוספת 2300 נערים חילונים למדרשיות אל המעיין.

העדפה מתקנת לחרדים בשירות הציבורי, החופים הנפרדים, התוכנית "צדק חלוקתי" שגם החילונים נהנים משר הפנים, הובלת טבלת ההנחות החדשה בארנונה, סיוע למפוני הישובים עמיחי ונתיב האבות ועוד. ומה שאותי מעניין במיוחד - "מענק הבירה" בסך 700 מיליון שקלים לתוכנית דיור ותעסוקה בירושלים.

הובלת החלטת ממשלה להעברת תקציבים לביתר עילית ומודיעין עילית לפיתוח אזורי תעסוקה ומסחר, תקציבי ענק להילולת רשב"י במירון תוכנית מסע בגליל לבני הישיבות. גם בנושאי יהדות, המאבק על חוק המרכולים, חוק הגיוס החדש, חוק הגיור ועוד.

ש"ס התברכה בשני חברי כנסת חדשים ינון אזולאי ודני סיידה, שלי יש אכזבה אישית שדני לא יהיה בכנסת הבאה. הפעילות המבורכת של בן צור ומיכאל מלכיאלי בכנסת.

אז לכל אלו המחרפים ומגדפים בכל מיני אמצעי התקשורת, שלו נעליכם מרגליכם לפני שאתם לוחצים על אותיות המקלדת. אתם יכולים לכתוב, הוא לא רואה אתכם ואתם מבזבזים את האנרגיות לשווא.

יש לכם שאלות למה אלי ישי לא יושב שם? אז גם אני שואל למה אי אפשר לסגור איתו עניין, כי המחלוקת הזאת תירשם בהיסטוריה של יהדות ספרד המעטירה והמתחדשת, אבל גם לזה אריה דרעי לא חייב לכם כלום והוא לא חייב להסביר לכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר