האנטישמיות בשטרסבורג

ראש העיר: "פגיעה ביהודים היא פגיעה בנו"

בעקבות השחתת האנדרטה בשטרסבורג, התקיימה עצרת משותפת לקהילה היהודית המקומית ולמנהיגי העיר • רב העיר הרב אברהם וייל: "ליבי חושש, מי יודע מה יולד יום" (חדשות)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
בעצרת (צילום: אוליוויע סאמואל)

בבית העלמין היהודי של קווצנהיים הסמוך לשטרסבורג, שחולל לפני כשבועיים, התקיימה בשעה האחרונה (ראשון) עצרת תפילה ומפגן מחאה נגד ההסלמה במעשי האנטישמיות.

העצרת התרחשה, לאחר שבליל שבת בוצע שוב פשע אנטישמי בעיר שטרסבורג שבצרפת: אלמונים השחיתו אנדרטה לזכר בית כנסת שהוצת על ידי הנאצים במלחמת העולם השנייה, ולפני כשבועיים רוססו צלבי קרס על כמאה קברים בבית העלמין היהודי בקווצנהיים. צלבי קרס רוססו גם על האנדרטה לזכר קורבנות השואה.

עד לשלב זה הצליחה הרשות המקומית למחוק את כתובות השנאה ולהחזיר את האנדרטה שהושחתה למצבה המקורי.

ראש העיר שטרסבורג, רולאנד ריס, אמר לפני העצרת לרב העיר הרב אברהם וייל כי "כל פגיעה ביהודים היא פגיעה בנו. אני משוכנע שנתפוס ונעניש בחומרה את הפושעים". ריס ביקש מהרב ווייל שיעביר את המסר לקהילה היהודית. לדבריו, "אנו נעשה הכול כדי לגדוע את ידם של המנוולים, ולא נאפשר להפר את מרקם היחסים הטוב עם הקהילה היהודית".

ניקוי המצבות (צילום: הקונסיסטואר - חבל הריין התחתון)

בצאת השבת, כשעודכן במעשה האנטישמיות, אמר הרב ווייל, המשמש גם חבר בועידת רבני אירופה: "אנו מקבלים מסרי הרגעה רבים מכל הרשויות ומתושבים רבים, אך דורשים יותר נחישות. אי אפשר להתרגל למעשי אנטישמיות שכאלה ועל זרועות החוק בצרפת לטפל בזה בשיא הנחישות ובמהירות".

לפי הרב, "אין לנו הערכה מדוע עולה הגל העכור הזה דווקא עכשיו, וליבי חושש, מי יודע מה יולד יום. מה יבוא אחרי חילול קברים ואנדרטאות.

"אנחנו לא פוחדים חלילה, העיר וסביבתה הם המקומות השקטים ביותר בצרפת ונמשיך את אורחות חיינו דווקא על רקע 'משנכנס אדר' וכפי שגבר ישראל על אויביו ע"י הוספת תורה ומצוות וחיזוק כל הקדוש והיקר לעם היהודי כך נתגבר גם על הפושעים הללו", הדגיש הרב וייל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר