הילד שלכם רגיש במיוחד? יתכן כי סובל מהפרעה לעיבוד תחושתי

רוב הילדים יורקים את הנבטים שמצויים בסלט שלהם, אבל יש זאטוטים ספציפיים הנגעלים ממרקמים מסוימים (כמו רך) ומקרה זה קורה שוב ושוב. הנה 7 סימנים לכך שילדכם אולי סובל מההפרעה (משפחה)

(צילום: שאטרסטוק)

עבור ילדים רגישים במיוחד, לכל קלט סנסורי (רכבת חולפת, קהל מריע, תפר בבגד שמגרד) יש חשיבות שווה והוא יכול לגרום להם לעבור כל יום בסבל ממשי.

ג'ודי כץ, מרפאה בעיסוק, מספרת מה כדאי לצפות כשמדובר בילדים הסובלים מליקוי באינטגרציה החושית. להלן 7 סימנים אפשריים:

1. כיסוי האוזניים

אם הילד שלכם מתקשה לסנן קלט סנסורי, שהיה בסביבה רועשת - כמו סופרמרקט - יכולה להיות יותר מדי עבורו.

לעתים קרובות הוא מווסת אותה על ידי כיסוי האוזניים בידיים או באוזניות.

2. דעת מוסחת

בטח, זה בטבע של ילד לעקוב אחר דברים שמסבים לו הנאה וכיף. אבל אם תוך כדי משחק הוא מסתלק מהסביבה לחלוטין עקב ציפור בקרבתו שמתחילה לצייץ, זה יכול להיות סממן שהוא סובל מההפרעה.

3. בגדים מעצבנים

בדיוק כפי שילדים הלוקים בתופעה עשויים לחפש תנועה רבה יותר או פחות, הם עשויים לסבול כשהבגדים שלגופם הדוקים מדי או רופפים מדי. הם עשויים גם להתלונן על תגים מגרדים ותפרים.

4. רגישויות למזון

בסדר, רוב הילדים יורקים את הנבטים שמצויים בסלט שלהם, אבל אנחנו מדברים על ספציפיים יותר הנגעלים ממרקמים מסוימים (כמו פריך או רך) ומקרה זה קורה שוב ושוב.

5. קושי בשינוי שגרות

ילדים אלו עובדים קשה מאוד כדי להרגיש בטוח ונוח בסביבות שלהם. לכן, כאשר משנים את השגרה שלהם - מהתעוררות בזמן אחר ועד שינוי מיקום הרהיטים בחדרם - כשנוחות ובטיחות החשובות להם כל כך, מושלכות לאוויר, הם עלולים לאבד את זה.

6. רגישות לאור השמש

השמש בהירה ומפיצה אור חזק במיוחד ויכולה להשפיע מאוד על ילדים רגישים במיוחד. הם עלולים לפזול בעיניהם או לבחור תמיד להרכיב משקפי שמש.

7. פחד מקולות מסוימים

אנחנו לא יכולים לחשוב על מישהו שאוהב את הרעש של שואב אבק שואג או מייבש מסתובב באמבטיה, אבל ילדים רגישים באופן קיצוני יכולים להגיב באופן מוגבר לסוגים מסוימים של צלילים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר