הפגישה הסודית

האם ישראל מעורבת בניסיון הפיכה בסודן?

דיווחים זרים כי ראש המוסד הישראלי נפגש עם עמיתו הסודני כדי לבחון אפשרות למינויו לשליט המדינה. בסודן מכחישים: "לא מקיימים יחסים דיפלומטים עם היישות הכובשת" (בעולם)

ראש המוסד (צילום: Miriam Alster/Flash90)

ראש המוסד הישראלי, יוסי כהן, נפגש לפני שבועיים עם סלאח גוש, העומד בראש המודיעין בסודני - כך מדווח בסוכנות הידיעות Middle East Eye. על פי הדיווח, הפגישה התקיימה בשולי וועידת הביטחון במינכן.

מלבד החידוש שבקיום הפגישה, לאור העובדה שאין יחסים דיפלומטיים בין המדינות, הנושא עליו שוחחו על פי הדיווח, מעניין לא פחות, ולפיו ישראל מעורבת בניסיון לבצע הפיכה שלטונית בסודן.

שליט סודן כיום, הוא הדיקטטור עומר אל בשיר, ועל פי הדיווחים, כמה מהמדינות הערביות, ובראשם מצרים וסעודיה, מבקשות למנות את גוש לשליט החדש במדינה, במקום אל בשיר.

"ריאד, קהיר ואבו דאבי רואות בגוש את האיש שלהן שאמור לתפוס את השלטון בסודן ולשים קץ לשלושה עשורים של דיקטטורה של אל בשיר. לגוש יש קשרים חזקים עם הסעודים, מצרים ואיחוד האמירויות והם רוצים שבשיר יפנה את מקומות וגוש יומנה במקומו", צוטט גורם בכיר בדיווח.

בישראל עדיין לא התייחסו לידיעה, אך בסודן, מיהרו במודיעין המקומי לפרסם הודעת הכחשה בה נכתב בין היתר כי "מדיניות המודיעין הסודני מחויבת למדיניות החוץ של ארצנו, ואינו פועל בניגוד למדיניות זו בגלוי או בהסתר. הדלפות חוזרות ונשנות אלה לא יצליחו לפוגע באחדות ההנהגה במדינה, או לפגוע במחויבות הלאומית שלה".

"הידיעה המפוברקת היא חלק מקמפיין שמועות מתמשך, שמטרתן להביא את סודן לקיים יחסים דיפלומטים עם היישות הגוזלת והכובשת, בניגוד לעמדה הרשמית של ארצנו, הבנויה על ערכי העם, ואשר עומדת לצד הנעשק. ועידת שלושת הלאווים בחרטום אינה רחוקה מזיכרון הקולקטיב הערבי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר