מוותרים על החרדים

המצע של גנץ ולפיד: תחבורה ציבורית בשבת

ניסיונותיו של בני גנץ, יו"ר 'כחול ולבן', ללכת בין הטיפות, מתנפצים לנוכח מצע מפלגתו שנחשף ב'ידיעות אחרונות', לפיו, מפלגתו תקדם תחבורה ציבורית בשבת (חדשות, פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
לפיד וגנץ (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

כבר בנאומיו הראשונים היה ניתן להבין שהרמטכ"ל במיל' בני גנץ מנסה ללכת בין הטיפות אך בפועל תומך בחוקים שימנעו מהמפלגות החרדיות להצטרף לממשלה בראשותו, במידה והוא יזכה בבחירות.

ב'ידיעות אחרונות' פורסם הבוקר (שני) כי במצע הבחירות של גנץ ויאיר לפיד נכתב כי המפלגה תתמוך בתחבורה ציבורית בשבת באזורים חילוניים, מבלי שיפגע בציבור הדתי והמסורתי. כמו כן, המפלגה תתמוך בחוק הפונדקאות.

בניסיון לקרוץ לציבור הימין, נכתב במצע: "לא תהיה התנתקות חד-צדדית משטחי יהודה ושומרון וכי לא תהיה נסיגה מארבעה אזורים אסטרטגיים: גושי ההתיישבות, בקעת הירדן, ירושלים ורמת הגולן".

כזכור, בנאומו הפוליטי הראשון, התבטא גנץ: "נקדם את ברית הזוגיות ואת מתווה הכותל, נאפשר תחבורה ציבורית בשבת ביישובים שיבחרו בכך, אך נקפיד לשמור על אופיו המקודש של היום הזה".

בתוך כך, גנץ ממשיך בניסיון לשמור על קשר עם המפלגות החרדיות בתיווך של שותפו להנהגה בוגי יעלון, אך במפלגות החרדיות הבהירו גם אמש: "כל עוד החיבור בין גנץ ולפיד בתוקף - אנחנו לא שם, גם במידה ונתניהו יפסיד, לא נשב בממשלה אחת עם לפיד".

הפרשן הפוליטי של 'ישראל היום', מתי טוכפלד, מפרסם הבוקר כי גנץ החל בימים האחרונים במגעים עם גורמים בסיעות החרדיות כדי לבחון את האפשרות לצרפן לקואליציה בראשותו אם ינצח בבחירות.

לפי טוכפלד, "ההערכה היא שגנץ הבין כי גם אם תוטל עליו הרכבת הממשלה אחרי הבחירות, לא יוכל להרכיב קואליציה ללא החרדים, או עם הסיעות הערביות, דבר שממנו ינסה להימנע".

טוכפלד מוסיף ומדווח כי "הציר המרכזי להידברות בין גנץ לחרדים הוא שר הביטחון לשעבר משה יעלון, ששמר על ערוץ פתוח עם נציגי החרדים עוד לפני הצטרפותו של יאיר לפיד לרשימה. מאז החיבור של גנץ ולפיד והקמת כחול לבן נותק הקשר עם החרדים, זאת בשל זעמם על לפיד ועל התבטאויותיו וכן העובדה שמנע מהם להצטרף לממשלה אחרי בחירות 2013 . אולם, בימים האחרונים התחדשו המגעים".

טוכפלד מדווח כי תוכננה פגישה משמעותית לימים הקרובים, בהשתתפות חברי כנסת ונציגים בכירים משני הצדדים, אולם לפי שעה הפגישה נדחתה וטרם נקבע לה מועד חדש.

טוכפלד מצטט את ח"כ אורי מקלב שאמר בכנס פעילים בבאר שבע: "אנחנו יודעים מה אנחנו רוצים, אבל אנחנו מצפים שראש הממשלה יצהיר כי הוא לא יישב עם לפיד בקואליציה. הלויאליות צריכה להיות הדדית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר