גשמי הברכה

חורף גשום מעל הממוצע: עכשיו גם בנתונים

השירות המטראולוגי, פרסם את הדו"ח לשלושת החודשים הראשונים של החורף שהיו גשומים הרבה מעל הממוצע ברוב חלקי הארץ, מלבד בדרום. מפלס הכנרת ממשיך לעלות (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
זרימה עזה בנחל אל על בצפון (צילום: מאור קינסבורסקי, פלאש 90)

בחסדי שמים כבר ברור שזכינו בחורף גשום יותר מהממוצע וכעת זה מעוגן גם במספרים. השירות המטאורולוגי פירסם את הסיכום הראשוני של חודשי החורף המרכזיים (דצמבר, ינואר ופברואר) שהיו גשומים מהממוצע בצפון ובמרכז - אך מתחת לממוצע בדרום. הדבר בולט במיוחד בצפון, שם כל שלושת החודשים היו גשומים מהממוצע.

לפי השירות המטאורולוגי, חודש פברואר היה גשום מהממוצע כמעט בכל חלקי הארץ. החודש שעבר התאפיין גם בריבוי של גשמים - מ-5 בחודש ועד סופו ירד גשם כמעט בכל יום באזור כלשהו בארץ אם כי היום שלושה אירועי גשם משמעותיים יותר.

כמויות הגשם המצטברות מתחילת העונה עד לסוף פברואר עולות על הממוצע הרב-שנתי לכל עונת הגשם בצפון, במישור החוף ובשומרון ומגיעות ל-110% עד 115% ממנו ובכמה אזורים ליותר מ-120%. בהרי יהודה הכמויות היו קרובות לממוצע, ואילו בדרום כמויות הגשם שירדו מתחילת העונה קטנות דווקא מהממוצע, ומגיעות ל-55% עד80% ממנו.

בצפון ירדו בפברואר 150 עד 200 מ"מ, שהם כ-120% עד 150% מהממוצע לחודש. בכמה מקומות אף נמדדו יותר מ-250 מ"מ של גשם, כמו מירון ובית ג'אן - 294 מ"מ. גם במישור החוף הדרומי ובהרי המרכז היה גשום באופן ניכר מעל הממוצע. בצפון הנגב ירדו 30 עד 40 מ"מ שהם כ-110% עד 120% מהממוצע.

בשירות מציינים, כי לצד הגשמים הרבים שהיו מעל הממוצע, הטמפרטורות בפברואר היו קרובות לממוצע.

הגשמים משפיעים כמובן גם על מפלס הכנרת שעמד הבוקר (שני) על: 212.74-. עליה של 3 ס״מ מאתמול. ברשות המים מסרו, כי מתחילת העונה עלה המפלס ב-1.9 מטר. חסר לכנרת מלאה - 3.94 מטר.

החורף עוד לא הסתיים ובעזרת השם צפויים לרדת גשמים נוספים, חלקם בימים הקרובים, שיגדילו את הברכה וימלאו את מאגרי המים של ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר