העצור מהפשיטה במאה שערים

מחדל: חקירתו של חשוד חרדי הושמעה בזמן אמת - לחבריו

שלושת החרדים הקיצונים שדבר מעצרם בגין חשד לאלימות נחשף ב"כיכר השבת", שוחררו בתנאים מגבילים • המחדל: חקירת החשוד המרכזי הושמעה לחבריו דרך הטלפון הפתוח שלו (חדשות, חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
טלפון במאה שערים. אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90 )

פרסום ראשון: בית משפט השלום בירושלים שחרר היום (שני) בתנאים מגבילים, את שלושת החרדים ממאה שערים שנעצרו הבוקר במהלך פשיטה משטרתית על שכונתם.

השופט אורן סילברמן החליט לשחרר אותם בכמה תנאים, בהם הרחקה מ'קמפוס שטראוס' - מולו הם הפגינו - למשך 6 חודשים, איסור השתתפות בכל הפגנה ברדיוס של 200 מטר, הפקדת ערבות בסך 4000 שקל והתחייבות עצמית ושני ערבים על סך של 4000 שקל במידה ולא יעמדו בהגבלות אלו.

מעצר אחד החשודים, הבוקר (חיים גולדברג, כיכר השבת)

אלא של'כיכר השבת' נודע, כי חקירתו של החשוד המרכזי מבין השלושה, הושמעה בזמן אמת; במהלך התרחשותה.

מתברר, כי העצור ענה לשיחה נכנסת מחבריו בעת שהיה בתחנה, ללא שהשוטרים הבחינו בכך משום שהיא לוותה ב'רטט' בלבד, ושיחה זו נשארה 'פתוחה' במשך החקירה. וכך, ישבו חבריו של העצור בשכונה המפורסמת, והאזינו לחקירת המשטרה בעודה מתקיימת.

דבר זה התאפשר, מאחר ומשום מה השוטרים לא לקחו מהעצור, כנהוג, את מכשיר הטלפון הסלולרי שברשותו, בזמן החקירה שנערכה לו.

כפי שנחשף ב'כיכר השבת', ב-26.2 תועדו כמה קיצונים כשהם מגיעים לכנס של נשים ב'קמפוס שטראוס', משפריצים מים וזורקים על אנשים טיטולים משומשים - הכל כחלק ממחאה נגד "סכנת האקדמיה".

הבוקר בוצעה פשיטה משטרתית על שכונת מאה שערים, כפי שנחשף ב'כיכר השבת', ובמהלכה נעצרו שלושה חשודים בביצועי מעשי האלימות והפרובוקציה.

הפריצה לאולם בו נערך כנס נשים (צילום: מצלמת אבטחה)

בדיון בבית המשפט, אליו הובאו העצורים, הוצג הסרטון המדובר, אך מנגד נשמעה טענת אחד מהסניגורים, עו"ד רועי פוליטי, לפיה לא מרשיו הם אלו שנצפים בסרטון.

עוד הוא טען, באשר לצווי ההרחקה נגדם מאזור הקמפוס האקדמי, כי מדובר ב'לפני עיור לא תיתן מכשול', וכי אם הם יעברו בתמימות ברדיוס ובדיוק תהיה שם הפגנה יאשימו אותם שהפרו את תנאי השחרור.

כאמור לבסוף השלושה שוחררו בתנאים מגבילים, ולאחר מכן אמר עו"ד רועי פוליטי ל'כיכר השבת': "מדובר במעצר מיותר שלא היה יותר מהפגנת כוח בלתי נדרשת, והעצורים אכן שוחררו בתוך מספר שעות ובלא שהמשטרה תצליח לבסס קשר אמיתי בינם ובין החשדות המיוחסים להם".

יודגש, כי במשטרת ישראל בחרו שלא להגיב למה שנראה כמחדל חמור, במענה לפניית 'כיכר השבת'.

  • בהכנת הכתבה השתתף חיים גולדברג

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר