נאום התחפושות

ביבי ביקר באפגניסטן? "‏התכוונתי אזרבייג'ן"

ראש הממשלה נתניהו פתח את הקמפיין בכפר המכביה ותקף את גנץ ולפיד: "הקדימו את פורים, הם מתחפשים. אומרים: אנחנו לא שמאל" • ומה גרם לנתניהו לפרסם תיקון? (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
בנימין נתניהו, הערב (צילום: אהרון קרון / Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח הערב את קמפיין הבחירות בכפר המכביה ותקף את בני גנץ ויאיר לפיד, לא לפני שלחץ את ידיו של השר לשעבר גדעון סער.

בפתח נאומו אמר נתניהו: "יש כאן התגייסות שלא הייתה כמוה של השמאל והתקשורת. הם יודעים שמול ההישגים הכבירים שלנו, הם לא יכולים לנצח אותנו במשחק הוגן. אז הם משחקים משחק בלתי הוגן. ראשית, הם מנסים להוציא אותי מהמגרש, כדי שהליכוד והימין יפלו מהשלטון. אבל זה לא ילך להם.

"ראיתם לבד: לא היה שום דבר חדש בהאשמות הסרק נגדי. עוד לפני שהצגתי את האמת מגדל הקלפים החל לקרוס, וכשתהיה לי ההזדמנות להציג את העובדות הוא יקרוס כליל, אבל זה יקרה רק אחרי הבחירות".

לדבריו: "לפיד וגנץ והחברים שלהם בתקשורת יודעים שרוב העם תומך בדרך שלנו, בדרך הליכוד – דרך הימין. לכן הם עושים הכל להסתיר את הברירה האמיתית בבחירות האלה. והנה היא: או ממשלת ימין חזקה של הליכוד בהנהגתי, או ממשלת שמאל חלשה בראשות לפיד וגנץ, שנתמכת על ידי המפלגות הערביות. זאת הבחירה האמיתית. בסוף, זה או טיבי - או ביבי.

"הם הקדימו את פורים והם מתחפשים. הם אומרים - אנחנו לא שמאל, אין ימין ואין שמאל. אתם מאמינים להם? אם זה מדבר כמו שמאל, אז זה שמאל".

רה"מ הוסיף: "אם לפיד וגנץ יצליחו לטשטש את ההבדל בינינו לבינם, השמאל יעלה לשלטון ויחזיר אותנו אחורה, כפי שקרה בפעמים הקודמות שהמליכו גנרלים מהשמאל. אתם זוכרים מה קיבלנו? קיבלנו את אוסלו ואת האינתיפאדה, אוטובוסים מתפוצצים ואלפי הרוגים.

"ידידיי, יש רגעים שהאמת מבליחה במלוא עוצמתה. שנה אחרי "צוק איתן", בני גנץ השתתף בטקס לזכר קורבנות המבצע - ישראלים ופלסטינים. אתם יודעים מי כלול בקורבנות הפלסטינים? אלף מחבלים של החמאס. אני לא הייתי מעלה בדעתי ללכת לטקס הזה. אבל בני גנץ ישב שם בשורה הראשונה! זה אומר המון על חוסר שיקול הדעת, וזה אומר המון על ההבדל בינם לבינינו".

רגע מעניין נרשם כאשר ראש הממשלה מנה את המדינות מסביב לעולם שבהן ביקר. בין אותן מדינות מנה את אפגניסטן, וגרם להרמת גבה - מאחר ולא ידוע על אף ביקור שכזה.

בתום הנאום, הגיב נתניהו עצמו והבהיר כי מדובר בטעות: הוא בך הכל התבלבל בין אפגניסטן, לאזרבייג'ן - שם אכן שהה. "‏התכוונתי אזרבייג'ן, אבל מי יודע? אולי בקדנציה הבאה", כתב נתניהו בחשבון הטוויטר שלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר