סערת הרוסים

אריה דרעי "התייחס" לליברמן - והושווה לנאצים

לאחר שהצהירו כי לא יתייחסו לליברמן, יו"ר ש"ס דרעי תקף את איווט והצהיר כי ידרוש את משרד הקליטה: "מפריע להם שאני בודק DNA לעולים", וגרר השוואה מסיתה נגדו (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ח באדר א' תשע"ט | 05.03.19
אריה דרעי ואביגדור ליברמן (צילום: יעקב כהן)

במפלגות החרדיות הצהירו בחודש שעבר כי לא יתייחסו לאביגדור ליברמן, בטענה כי הוא מנסה לקושש קולות בשל מצבו הקשה בסקרים, שם הוא על גבול אחוז החסימה ואף לא עובר, אך בנאומיו האחרונים - יו"ר ש"ס השר אריה דרעי מרבה להתייחס ולתקוף את ליברמן, מה שגורר תגובה מהצד השני.

דרעי נאם הערב (שלישי) בכנסת בחירות באשדוד, והתייחס לטענות ליברמן באשר לבדיקות שנערכות לעולים מברית המועצות, בכדי לברר את יהדותם, לדברי דרעי: "מפריע להם - לטענתם- שמשרד הפנים בודק את ה-DNA של העולים מברית המועצות לשעבר ומקשה על העולים שם לעלות לארץ. אני מודה באשמה".

לדבריו: "אנחנו ממלאים את חובתנו בצורה הכי יעילה שיכולה להיות במסגרת החוק, באמת לבדוק, שלכל הפחות - גם במסגרת הרחבה של חוק השבות - עדיין יעלו רק מי שזכאים לכך".

דרעי הצהיר כי ידרוש את משרד הקליטה בממשלה הבאה: "אי אפשר להסתובב במשרד הקליטה במסדרונות אם אתה לא יודע לדבר רוסית".

בנאומו, הבהיר דרעי שוב כי ש"ס לא תשב עם בני גנץ ו'כחול לבן' ולא תנהל עמם משא ומתן, וטען כי "הם השתמשו במילים יפות ומכובסות לחבק את החרדים אך בפועל זה 'העתק הדבק' ממצע לפיד. תחבורה ציבורית בשבת, נישואין אזרחיים ועוד גזרות ליהדות".

דרעי גם העניק גיבוי ליו"ר ש"ס באשדוד, אבי אמסלם, שנאבק מול ראש העיר יחיאל לסרי ואמר: "אבי, אשדוד צריכה אבי חזק. שאף אחד לא יעלה בדעתו שנחליף אותך, אתה עושה את העבודה הכי טוב שיש, תמשיך בכל הכוח, ה' איתך ואנחנו אחריך".

דבריו של דרעי עוררו זעם בקרב נציגי עולי ברית המועצות, וח"מ עיריית אשדוד, אלי נכט, אף השווה את דרעי לנאצים: "גזענות ברמת תורת הגזע של המשטר הנאצי. אריה דרעי, מקומך באיראן לצד חמינאי. יהודי בריה״מ יותר יהודים ממך ומהמפלגה החשוכה שלך! באנו חושך לגרש...".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן הגיב לדרעי ואמר: "ידידי, התבלבלת. לא יקום ולא יהיה. ישראל ביתנו תפעל בכל הכוח נגד בדיקות הד.נ.א. המשפילות והמבזות שהמציאו עסקנים חרדים, נקבל לידינו את משרד הפנים ונפסיק עם הגזענות והאפליה שמקדם הממסד החרדי כנגד יוצאי ברית המועצות לשעבר. נקדם נישואים אזרחיים ונאפשר לכל רשות מקומית להחליט באופן עצמאי לגבי פתיחת מרכולים בשבת. נקדם עלייה מכל התפוצות ונקבל את כולם בזרועות פתוחות".

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) אמר: "התביישתי לשמוע את הבל פיו נוטף הארס והגזענות נגד אנשים שמגשימים את החזון הציוני ומיישבים את ארץ ישראל. אני דורש מהשר דרעי להתנצל בפני מיליון אזרחי מדינת ישראל שעלו מברית המועצות, בפני אלו שהתגייסו לצבא ונפלו על משמרתם, בפני הרופאים והאחיות שמצילים כל יום נפשות בבתי החולים.

"כמי שכיהן כמנכ"ל משרד הקליטה ולא ידע אפילו מילה אחת ברוסית, אני ממליץ לדרעי להתחיל לדאוג יותר לאזרחי מדינת ישראל ופחות למסתננים שצבאו על דרום תל אביב. כמו כן, אני מתנצל בפני הלוחמים שנפלו על קידוש הארץ על כך ששר בממשלת ישראל חושב שהם היו טובים בשביל להיהרג כאן, אבל הם לא טובים מספיק בשביל להתחתן כאן ואפילו לא כדי להיקבר כאן".

בעקבות הסערה, הבהיר השר דרעי: "הערה בקשר לנאומי הערב באשדוד. משרד הפנים בראשותי ימשיך לשמור ולהקפיד על חוק השבות ויפעל לוודא שלא ייכנסו לישראל אנשים שיתחזו ליהודים עם תעודות מזוייפות. רק תיקון לפרסומים: לא אמרתי שנערכות בדיקות DNA לעולים מחבר העמים, אין בדיקות כאלה וגם לא ייערכו. ח״כ ליברמן הוא זה שהאשים אותנו בזה".

כזכור, בנאום שנשא ליברמן בסוף השבוע הוא תקף את אריה דרעי ואמר: " "אסור שמשרד הפנים ימשיך להיות בידיים של ש"ס. אני מסתכל מה עובר על משרד הפנים בשנה האחרונה, אלו הם דברים חסרי תקדים".

לדבריו: "כל מה שקורה שם ברשות האוכלוסין מבחינת הגישה העויינת וכפייה בצורה הכי בוטה, זה דבר שמועלם לא היה. אני לא מבין איך אנשים עוברים על זה בשקט, כשמכריחים אנשים שעלו מאיזור מסויים בלבד לעבור את הבדיקות הללו. זה לא חל על עולים מצרפת, ארה"ב או אנגליה, רק עולים מחבר העמים נאלצים לעבור בדיקה גנטית על מנת להוכיח את יהדותם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר