"הנחתי תפילין"

גנץ מצהיר: "יש לי כיפה שקופה על הראש"

המצע הרשמי של 'כחול לבן' שנחשף היום כולל כזכור מגוון דעות אנטי חרדיות, בעוד יו"ר המפלגה מצהיר במפגש פנימי: "אני חושב שהחרדים הם חלק מהחברה בישראל" (אקטואליה)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
גנץ (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

"אני בעד להעצים לימוד תורה למי שצריך ולמי שלומד", אמר בני גנץ, במהלך מפגש עם עשרות ראשי מטות הצעירים של מפלגת כחול לבן, ממנו הביאו ציטוטים הערב (רביעי) ב'חדשות 12'.

בתשובה לאחד הפעילים סיפר גנץ על השנתיים בהם למד בישיבת ההסדר 'אור עציון'. "אני לא רחוק מזה בכלל", אמר הרמטכ"ל לשעבר. "אני, מבחינתי, יש לי כיפה שקופה על הראש".

גנץ סיפר כי "ביום שיצאתי לפוליטיקה הייתי בבית הקברות של ההורים שלי. משם הלכתי לבית הכנסת להניח תפילין. חזרתי בחזרה לפה".

הוא הוסיף, "אני לא נכנס למה אנשים מאמינים. אני חושב שהחרדים הם חלק מהחברה בישראל. כשנדע ממש לחיות ביד, לא רק שאני רוצה, אני חושב שאני צריך. לא רק שהם רוצים, אני חושב שגם הם צריכים".

"אני בעד להעצים לימוד תורה למי שצריך ולמי שלומד ואני גם בעד להשתלב. אני חושב שבסבלנות ובדו-שיח אפשר לקדם את הסיפור הזה", אמר גנץ.

בניגוד לדבריו, במצע הרשמי של המפלגה שנחשף היום, נכתב כי המפלגה תתמוך בחוק הגיוס אליו התנגדו במפלגות החרדיות בכנסת היוצאת.

על פי המצע, "כחול-לבן תפעל להחלת שירות ישראלי על כלל אזרחי ישראל. בשלב ראשון נחיל דין רציפות על הצעת החוק של מערכת הביטחון. בדיונים בכנסת נחזק אותה ונעמיד אותה על יסודות יציבים. בד בבד נקדם, נחזק ונרחיב את מסגרות השירות כך שכל אחד מאזרחי המדינה ישרת בצה"ל או במסגרות שירות מקבילות".

המועמדת החרדית של גנץ ולפיד (צילום: דוברות)

במפגש הפעילים, התייחס גנץ גם למגוון נושאים פוליטיים, וסיפר להם על ליכודניקים שניגשו אליו לאחל לו בהצלחה. גנץ, שהתגורר בעבר ליד השר ישראל כ"ץ, סיפר להם, "הייתי היום בכפר אחים כי אימא של ישראל כ"ץ מהליכוד נפטרה. זה שני בתים, שכנים".

גנץ עמר מהתיאור ואמר בהומור, "אנחנו חברים הרבה שנים. הוא מסכן. הוא סובל עכשיו. למה? 10 שניות לפני שהוא מגיע הביתה הוא בצד שמאל שלט 'כחול-לבן'. 10 שניות אחרי שהוא יוצא בבוקר הוא רואה בצד ימין שלט 'כחול-לבן'. זה המצב שלו".

ובחזרה למות אימו של השר כץ, "בלוויה היום, שהייתה לוויה ליכודית. רובם שם היו אנשי ליכוד. מלא אנשים באו ככה בשקט, לוחצים לי את היד 'שיהיה בהצלחה, שיהיה בהצלחה'. אני אומר לכם, קורה משהו ברחוב".

לדבריו, "אנחנו רוצים לקחת טיפה מהימין, ברור. אבל מה שהכי חשוב זה כמה המספר יותר גבוה. לדבר הזה, לסטטוס הניצחון יש משמעות. עכשיו, כשמסתכלים כמה ימינה, כמה שמאלה, גוש כזה, גוש אחר. זה בשביל הפרשנים והמנתחים הפוליטיים. ו-וואלה, האמת, זה חשוב. אני לא מזלזל בזה. זה אולי אפילו יכול להכריע את האירוע".

על פי גנץ, "העניין של תחושת ניצחון, שאנחנו נגיע עם 'כחול-לבן' מעין חזית מרכז נורא נורא גדולה וההפרש יהיה דרמטי - לא יהיה ויכוח. גם בדיאלוגים שנעשה אחר כך הדבר הזה יהיה ברור לאנשים. זאת אומרת, אי אפשר יהיה להתעלם מהנתון הזה. לא ברמה העניינית ולא ברמה המוסרית-פוליטית".

"אתם צריכים ללכת לשטח ולהביא עוד קול ועוד קול ולא לוותר. עוד שיחה ועוד אנשים, ותדמיינו את 10 הימים האחרונים. זה הולך להיות כמו 10 ימי תשובה. זה הולך להיות עוד יותר קשה ממה שהולך להיות בחודש הקרוב. יום הבחירות זה יום הדין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר