קמפיין בחירות - גם בדיגיטל

'צריכים להגיע לכולם': המהפך ההסברתי של יהדות התורה

כיכר השבת, פייסבוק, טוויטר, וואטספ - בבחירות הנוכחיות נראה כי יהדות התורה שינתה את גישתה המקובעת מן העבר, ומפרסמת תעמולה, באופן לא רשמי, גם באינטרנט; בכירי המטה מסבירים (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הדף של "אוהדי יהדות התורה" בפייסבוק (צילום מסך)

אם הייתם שואלים אי מי מחברי הכנסת של יהדות התורה בבחירות 2009, אם הם מעלים בדמיונם כי המפלגה החרדית האשכנזית-שמרנית תנהל בעתיד את קמפיין המפלגה גם במדיה הדיגיטלית, הם היו מגחכים. אך בבחירות 2019, מתברר, זו כבר מציאות: קמפיין 'יהדות התורה' פרס את זרועותיו גם בדיגיטל - בכיכר השבת, בפייסבוק, בטוויטר ובקבוצות הוואטספ.

אתמול (שלישי) הפיץ צוות ההסברה הרשמי של המפלגה את הקישור לדף הפייסבוק של יהדות התורה, דף אחריו עוקבים למעלה מ-4,000 חברים. למי שתהה, מדובר בדף שהיה פעיל בבחירות 2015 והוקפא בשנים האחרונות, עד הבחירות הנוכחיות.

למרות ביקורת שנמתחה תחילה על ידי בודדים, על הקמפיין שמשתף פעולה עם תקשורת שאינה שופרה הרשמי של יהדות התורה, מתברר כי בכירי המפלגה חושבים אחרת: במטה הבחירות הרשמי מסבירים בשיחה ל'כיכר השבת': "למרות שדף הפייסבוק מנוהל בידי אוהדי המפלגה ולא על ידינו רשמית, אנו מברכים על הפעילות ורואים זאת בעין חיובית".

"צריך להבין", הם מוסיפים, "שעל מגוון מצביעי יהדות התורה נמנים כל גווני הקשת החרדית, ביניהם אלפים שנמצאים ברשתות בחברתיות או חשופים אליהם בדרך זו או אחרת".

לדבריהם, הפעם יהדות התורה פועלת "להגיע לכלל הקהלים המגוונים, ולא רק ל'בייס' (בסיס המצביעים הוותיק). לא נשאיר אף קבוצה מאחור", הם מבטיחים.

גפני, בסרטון רשמי שהופץ בידי מטה ההסברה

נראה, כי התמורה החדה בכוחן של הרשתות החברתיות בציבור החרדי חלחלה לתודעה של הפוליטיקאים החרדים כבר במערכות הבחירות האחרונות, אם כי באופן פחות מבמערכת הנוכחית.

עבור יהדות התורה, השואפת לגייס מצביעים מה'עמך' ומערי הפריפריה, משמשות כעת הרשתות החברתיות כשופר נוסף להפצת מסרים מפלגתיים, הזהים ברובם לאלה שנכללו בקמפיינים למדיה המסורתית.

איש הפרסום מוטי רובינשטיין, מנכ"ל פשקוויל, מביע בשיחה ל'כיכר השבת' את התלהבותו מהקמפיין הדיגיטלי. לדבריו, "הסברה בכלים דיגיטליים זה כורח המציאות. מי שרוצה להעביר מסרים, צריך לבחור בכלים עם חשיפה משמעותית, כדי שמישהו ישמע ויקבל".

"לצערנו...", מוסיף רובינשטיין, "לא כל מצביעי יהדות התורה קוראים יתד נאמן והמודיע, ולכן חשוב להיות נוכח בכמה שיותר פלטפורמות. האינטרנט היא פלטפורמה משמעותית מאוד, ומסרים מופצים היום בווטסאפ וברשתות חברתיות אחרות במהירות וביעילות. טוב עושים ביהדות התורה כשבוחרים להפיץ מסרים גם באינטרנט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר