לונדון

מסתורין: מדוע הדיין הבכיר פורש במפתיע?

הגאון הרב יונתן אברהם, מרבניה הבכירים של יהדות בריטניה החרדית, הפתיע כאשר הכריז ללא הודעה מוקדמת על פרישתו מתפקידו כדיין בביה"ד בלונדון, וגרם לחרושת שמועות (חרדים)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
הגאון הרב יונתן אברהם (צילום מסך מתוך יוטיוב Chief Rabbi Ephraim Mirvis)

הפתעה בקהילה החרדית: הגאון הרב יונתן אברהם, מרבניה המפורסמים של יהדות בריטניה החרדית, פרש במפתיע מאחד מתפקידיו הבכירים.

הרב אברהם מוכר לציבור החרדי כדיין מרכזי, שכיהן עד אתמול (רביעי) כאחד מארבעת הדיינים של 'בית דין לונדון', בית הדין החרדי הגדול בבריטניה.

במקביל, מכהן הרב במבחר תפקידים נוספים: הוא הרב והפוסק של בית הכנסת 'תורת חיים' בצפון-מערב לונדון, נשיא כולל האברכים 'לידס', נשיא ארגון הקירוב 'שובו' ותפקידים בולטים נוספים. הוא מוכר גם כנואם בחסד בממלכה ומחוצה לה.

לתפקיד הדיין בבית הדין של לונדון נכנס הרב אברהם לפני 17 שנים, כשהיה בן 37 - גיל צעיר יחסית לתפקיד כה רם. מאז הוא מוכר באוכלוסיה היהודית כ'דיין יונתן אברהם', ודבר פרישתו הפתאומית הכתה את יהודי בריטניה בתדהמה.

במייל ששלח לנשיא בית הדין, הדיין הרב מנחם גלאי, לא ציין הרב אברהם אף סיבה לפרישתו. "מתוך תחושת אחריות ועצב הנני מכריז היום כי אני פורש מבית הדין לונדון. בית הדין הוא עמוד התווך של הקהילה שלנו, וזה היה כבוד גדול וזכות לשמש דיין ב-17 השנים האחרונות.

"יש לי כבוד גדול לרב הראשי, לדיין גלאי, לעמיתיי הדיינים, לצוות בית הדין ול'איחוד בתי הכנסת', ואני אסיר תודה על ידידותם ותמיכתם במשך שנים כה רבות. אני מקווה שבית הדין ילך מחיל אל חיל, כשימשיך בעבודתו החיונית".

העובדה כי התראה קצרה מאד קדמה לפרישה המפתיעה, וכי הרב לא פרש מתפקידים נוספים, הובילה לחרושת שמועות וספקולציות בקהילה. יש שמשערים שבית הדין הסתבך באופן כלשהו, ויש שסבורים שהרב מנסה בסך הכל לפנות מעט את סדר יומו העמוס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר