טור דעה

עומר, תהיי חזקה בשליחותך // יערית אלבז

דווקא כעת חשוב שעומר ינקלביץ' תישאר ותאזן את השפעת יש עתיד בתוך כחול-לבן. אותם אידאולוגים מטעם עצמם היו ממהרים לדרוש מאסתר המלכה: "את חייבת לעזוב, אסור לך להישאר עם המצע של אחשוורוש" (דעה)

יערית אלבז | כיכר השבת |
עומר ינקלביץ' (צילום: אבישג שאר ישוב)

כמה קל לשבת אל מול המקלדת ולשחרר קריאה "ערכית": "עומר ינקלביץ', אתי חייבת להתפטר". האמת, זו גם כותרת נחמדה, שאפילו משדרת מסר שאותו משמיע הקריאה הוא אידאולוג צרוף. אבל נסו רגע לחשוב צעד אחד מעבר, יש בזה היגיון? אז זהו, ההיגיון אומר בדיוק הפוך.

בואו וננתח רגע את הסיטואציה. מדובר באישה שאומרת במפורש שאינה מתיימרת לקחת קול אחד מהציבור החרדי - כנגד הוראת דעת תורה (שהיא עצמה מצהירה כמחויבת לה). שאחרי האיחוד עם יאיר לפיד, די ברור גם שלא יהיה אף קול חרדי שיצביע להם. שאף אחד לא שמע ממנה ביקורת אנטי חרדית, ורק להיפך – משמשת כשגרירה אמונית אמיצה בלב המעוז החילוני. אז איפה פה ההפסד?

אני מנסה לחשוב מה מניע את אלו הקוראים לה ללכת, ולא מצליחה למצוא סיבה אחת. מדובר באישה חרדית שלא לוקחת קולות מהחרדים, שמגיעה רק להועיל, שכבר הועילה הרבה (גם אם בחרה שלא להתרברב עם פרטים).

איזו תועלת תצמח למישהו אם תעזוב, הרי במקומה ייכנס נציג חילוני, אולי של יש עתיד, שדעותיו יהיו רחוקות מדעותיה החרדיות. מה כל כך מפריע לכם שבלב החילוניות של כחול לבן יושב אישה חרדית ומשמיעה קול אחר?

אם תתפטר, נאבד כוח השפעה משמעותי מאוד, קרוב לאוזנו של מי שבעוד שבועות ספורים עשוי להתברר כראש הממשלה. אנחנו בחודש אדר, ואני מתארת לעצמי, איך אותם אידאולוגים מטעם עצמם היו ממהרים להנפיק כותרות ולהכתיב דרישות לאסתר המלכה: "את חייבת לעזוב בכל מחיר, אסור לך להישאר עם כזה מצע של אחשוורוש".

מי שפוגש אותה, נפעם. מדובר באישה ערכית ונעימה, שלא חיפשה בכלל פוליטיקה. את ההצעה הזו היא דחתה מספר פעמים רב, עד שנענתה לה, לאחר שהתייעצה עם רבנים ואישי ציבור. היא מתייחסת לזה לא כקריירה פוליטית, אלא כשליחות אותה היא נטלה בחיל ורעדה.

הדרישה להתפטרותה, היא סתירה מיניה וביה. אם היא כמו ליפמן (והיא לא!), אז היא מתאימה לשם. ואם דעותיה חרדיות ומכבדות (הן כאלו), אז חשוב כעת שבעתיים שתישאר שם, ותאזן את ההשפעה השלילית של יש עתיד.

אם באמת אכפת לכם מהציבור החרדי ואתם רוצים לעשות משהו מועיל? חזקו אותה. אם אתם מכירים אותה, שילחו לה מסר מחזק. אם לא, טקבקו כאן את דעתכם לטובה.

עומר, תהיי חזקה בשליחותך!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר