"גאה להיות יהודי"

התנכלות? חסיד ויז'ניץ חזר מה'יארצייט' והורד מהטיסה

קבוצה של ארבעה חסידי ויזניץ-מונסי תושבי אנטוורפן, נסעו להשתתף בהילולת רבם שנפטר אשתקד • דייל הסיר מהטיסה חזור את אחד מהם - שטוען כי מדובר באנטישמיות (חסידים)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: shutterstock)

נוסע חסידי הורד ביום חמישי מטיסת 'יונייטד איירליינס', וטוען כי המניע אנטישמי. הנוסע, שביקש להישאר בעילום שם, סיפר את ההתרחשויות לאתר Hamodia, כשהוא מגדיר את השירות של צוות האוויר כלפיו "יחס שערורייתי". יצוין כי מדובר בתלונה אחת מני רבות על התנהגות הצוות כלפי יהודים חרדים.

מדובר בקבוצה של ארבעה חסידי ויז'ניץ-מונסי, תושבי אנטוורפן שבבלגיה. מיודענו, אחיו, ושני חברים נוספים, טסו לארה"ב כדי להשתתף בהילולא הראשונה של רבם, האדמו"ר ר' מרדכי מויז'ניץ-מונסי, שנפטר לפני שנה.

התקרית אירעה בטיסה חזור, כאשר הארבעה עשו את דרכם מנמל התעופה ניוארק, בטיסה UA999 של 'יונייטד איירליינס' לכיוון בריסל.

כשעלו למטוס, מיקמה הדיילת שלושה מהם במרוכז בשורה אחת, ואילו מיודענו הופרד מהם ונשלח לספסל אחר, למרות שהבחין כי ישנו מקום פנוי לצד חבריו, מקום שאותו איש לא רכש.

מאחר ורצה לשבת ליד ידידיו, שאל החסיד את הדיילת אם יוכל לשבת שם. היא השיבה שעליה ללכת לשאול את הדייל הראשי, איש בשם ג'ייסון. לאחר זמן קצר היא שבה ואמרה שג'ייסון לא אישר זאת, שכן זה היה מושב שנמכר ביותר כסף. בשלב זה, חזר בעל המעשה למושב שלו, שהיה בחלק האחורי של המטוס.

מספר דקות לאחר מכן, כשננעלו דלתות המטוס, הבחין במושב אחר, שאינו מהסוג היקר, ואשר סמוך לחבריו. הוא שאל את הדיילת אם יוכל לשבת במושב זה, וזו הסכימה לכך. ברגע שהתיישב, ראה את ג'ייסון, הדייל הראשי, רץ לעברו כשהוא "מלא שנאה, בעיניים יוקדות".

"אמרתי לך, אתה צריך לשבת במושב שלך, אסור לך לשבת כאן", צעק ג'ייסון. החסיד המושפל חזר לכסאו, ושאל את הדייל הראשי, "מה עשיתי כל כך רע שמגיע לי שירות כזה?". ג'ייסון לא הגיב.

מטוס של 'יונייטד' (צילום: Shutterstock)

עשר דקות לאחר מכן עלתה על המטוס פקחית מנמל התעופה, ואמרה לו שיצטרך לצאת מהמטוס. "שאלתי למה, והיא אמרה, 'אנחנו נגיד לך ברגע שתסתלק'. לא התווכחתי כלל.

"כשעברנו לכיוון היציאה דרך קדמת המטוס, שם ישבו חבריי, אחד מהם שאל את הפקחית 'למה אתה מוריד אותו?'. תשובתה היתה: 'אם אתה רוצה, אתה יכול לרדת גם מהטיסה'".

ברגע שירד מהמטוס, הסבירה הפקחית כי הטייס הורה להסירו מן הטיסה.

מכאן עבר החסיד סיוט: הוא הועבר לטיסה אחרת שנחתה סמוך לשבת, המזוודה שלו לא הובאה - למרות ההבטחות, וג'ייסון טען כי הסיבה להורדת החסיד מהטיסה היא מכיון שהוא חולל מהומה בנמל התעופה וצעק.

הנוסע מכחיש את הטענה: "יש להם מצלמות בשדה התעופה", הוא אומר. "שיבדקו את המצלמות, ויראו לי מתי חוללתי מהומה. זה מעולם לא קרה. מעולם לא השתללתי ואף פעם לא הרמתי את קולי על איש.

"בכל פעם שאני שומע סיפורים על יהודים שמוסרים מטיסות מסיבות שונות, אני מפקפק כשאומרים שזה אנטישמיות. אבל עכשיו, אחרי שעברתי את זה, אני לא יכול לראות שום סיבה אחרת למה הם היו פועלים כך אלי. כי לא עשיתי שום דבר רע בכלל.

"אני יהודי, וזהו. אני גאה להיות יהודי, ואם זה בא עם זה, שיהיה כך". עם זאת, הוא מתכנן לתבוע פיצויים מ'יונייטד' על הסבל שעבר.

בתגובה לידיעה מסרו מ'יונייטד' לאתר Hamodia כי חברת התעופה "מתייחסת ברצינות לטענות על אפליה. נפנה ללקוח ולאנשי הצוות שלנו, כדי להבין מה קרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר