משקיע בחו"ל? גם כאן ממתין לך תשלום מס

אם ברשותכם חשבון בנק בחו"ל או שהנכם נהנים מהכנסות שמגיעות מחו״ל, לפני שתופתעו כדאי שתקראו את הדברים הבאים (מיסוי ופיננסים, שיווקי)

עו"ד זכרי חניאל | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

העולם שלנו, שבעבר הלא רחוק, נתפס כגדול ובעל מרחבים, הפך בעשורים האחרונים לכפר גלובלי. בוטלו מגבלות על תנועות הון ונעשה קל יותר למשקיעים לבצע השקעות מחוץ למדינת מושבם. מדי יום אנו נחשפים באמצעי מדיה שונים להצעות לרכישת נכסי נדל"ן בחו"ל המניבים תשואה שנתית "מהממת" ועוד ועוד הצעות מפתות. אצל חלק מהנישומים קיימת תחושה שאם הנכס נמצא בחו"ל ניתן יהיה להתחמק מתשלום מס, על ידי ביצוע השקעות בעיקר במקומות הנחשבים כמקלטי מס, מבלי לדווח על השקעות אלה במדינת מושבם ולשלם בגינן מס כראוי. חשוב לציין כי בשנים האחרונות, ובעקבות התופעה שהתרחבה לממדים נרחבים, נתקבלה החלטה בקרב רוב מדינות העולם להילחם בתופעת ההתחמקות מתשלום מס, כשאחד מהכלים היעילים ביותר למלחמה בתופעה האמורה, המשמש למעשה כנשק יום הדין, הוא שיתוף פעולה פורה בין רשויות המס, בין השאר באמצעות חילופי מידע ביניהן.

ביום 6.2.2019 אישרה ועדת הכספים של הכנסת את תקנות מס הכנסה (יישום תקן אחיד לדיווח ולבדיקת נאותות של מידע על חשבונות פיננסיים), התשע"ט – 2019, הנגזרות מהסכם ה- CRS (Common Reporting Standard) הווה אומר: מרגע זה הוחלט להוציא לפועל את הוראות ההסכם ולהתחיל ליישמו במדינת ישראל.

בהתאם לתקנות החדשות, מוסדות פיננסיים בישראל יחויבו להעביר מידע אודות תושבי מדינות זרות המתגוררים בישראל לרשות המיסים תחילה, וזו תעביר את המידע לידי רשויות המס במדינות השונות אשר הן צד להסכם.

עוד על פי ההסכם, המוסדות הפיננסיים בכל מדינה, כגון: בנקים, חברות ביטוח וקרנות השקעה, ירכזו את המידע אודות תושבי המדינות הזרות ויעבירו את המידע לרשות המסים המקומית. המידע יכלול, בין היתר, פרטים אודות בעלי החשבונות, יתרות והכנסות.

כמו בכל כלל גם פה יש יוצאים מן הכלל. התקנות מגדירות סוגי חשבונות אשר לא יראו אותם כ- "חשבונות פיננסיים" המחייבים דיווח אלא כ- "חשבונות מוחרגים". כך לדוגמא חשבון רדום אשר היתרה בו אינה עולה על 5,000 דולר, או חשבון עיזבון, אלו יחשבו כחשבונות שלא חלה עליהם חובת דיווח.

עוד קובעות התקנות , כי מוסד פיננסי ישראלי שיסווג בעל חשבון כ-"תושב מדינה זרה בת דיווח", ישלח הודעה לבעל החשבון בדבר העברת המידע לרשות המסים, וכי המידע צפוי להיות מועבר באמצעות רשות המסים אל המדינה הזרה.

לבעל החשבון קיימת אפשרות להגיש השגה בכתב למוסד הפיננסי בגין סיווגו כ-"תושב" מדינה זרה בת דיווח בתוך פרק הזמן הנקוב בתקנות.

בטרם סיום נזכיר, כי הליך גילוי מרצון במסלול האנונימי הסתיים ביום 31.12.2018, אך עדיין נותר חלון הזדמנויות המאפשר לפנות לרשות המיסיםבהליך גילוי מרצון רגיל או מקוצר עד ליום 31.12.2019 , ובכך להימנע מחשיפה להליכים פליליים בישראל בגין כספים או נכסים המוסתרים בחו"ל ובכלל.

לנוחותכם מצורפת טבלה המרכזת את רשימת 100 המדינות שחתומות בהסכם לחילופי מידע שוטפים - CRS – לרבות מדינות אשר נחשבות למקלטי מס בקישור הזה>>

מאמר זה הינו אינפורמטיבי בלבד ואיננו מהווה תחליף לייעוץ משפטי

לקבלת ייעוץ משפטי ניתן לפנות בטלפון 0542665328

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר