"חיות אדם"

בעקבות קוטלר: דיון חריג עם ראשי החדשות

אלפי תלונות הוגשו בגין ההתבטאות של אושרת קוטלר לאחר כתבה על חיילי 'נצח יהודה', וברשות השנייה החליטו לקיים דיון חריג עם הכותרת: "חדשות או דעה, היכן עובר הגבול?" (ברנז'ה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
אושרת קוטלר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ברשות השנייה הודיעו היום (רביעי) כי החליטו לזמן את מנהלי חברות החדשות לדיון חריג תחת הכותרת "חדשות או דעה, היכן עובר הגבול?", בעקבות התלונות נגד התבטאותה של מגישת החדשות אושרת קוטלר נגד חיילי צה"ל.

כזכור, לאחר שידור כתבה על פעילותם של חיילים מגדוד נצח יהודה (הנח"ל החרדי), כינתה אותם קוטלר "חיות אדם". דבריה עוררו מהומה, ואלפי תלונות נזעמות הגיעו לרשות השניה, שהחליטה לנקוט בצעד החריג יחסית.

במכתב שנשלח מלשכת נציב פניות הציבור למשפחות שכולות, שהתלוננו על הדברים שנאמרו, נכתב כי "יו"ר מועצת הרשות השנייה, הגברת יוליה שמאלוב ברקוביץ', פנתה להנהלת חברת החדשות, גינתה את דבריה הבוטים של קולטר ודרשה כי תבהיר את דבריה בשידור בצורה ברורה, כנה ואמיתית".

עוד הוסיפה שמאלוב ברקוביץ' כי "השימוש בביטוי חיות אדם הוא מבזה ומשפיל. זהו ביטוי לא ראוי כנגד כל אדם בכלל ובפרט כנגד חיילי צה"ל המגנים על מדינת ישראל".

דוד רגב, נציב פניות הציבור כתב במכתב כי "חופש הביטוי אין פירושו חופש הביזוי וההשפלה" והתנצל בפני המשפחות השכולות על פגיעה בכבוד יקיריהן.

מנכ"ל בצלמו, שי גליק, שהתלונן בשם המשפחות השכולות, מסר בתגובה: "אנחנו מברכים על ההחלטה החד־משמעית של הנציב, שהביטוי חיות אדם הוא ביטוי שאין לאמרו, וכן על כך שיקויים יום מיוחד לכל חברי הנהלות החדשות ובו יוסבר להם מה מותר ומה אסור. לא ניתן בשום אופן שיעלילו עלילות דם על חיילי צה"ל או ישמיצו את שמם בצורה שקרית ומעוותת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר