"השקפות מתועבות"

דיווח: נאסרה כניסתו של הרב יוסי מזרחי לבריטניה

המחזיר בתשובה הישראלי-אמריקני, הרב יוסי מזרחי, נחסם מכניסה לשטחי בריטניה בה תכנן סדרת הרצאות • הממשל: "אנו נוהגים כך, כשמטרת הביקור - להפיץ שנאה" (אקטואליה)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
הרב יוסי מזרחי (צילום מסך: הרב יוסף מזרחי / יוטיוב)

הממשל הבריטי החליט שלא לאפשר את כניסתו של הרב יוסי מזרחי לשטחי בריטניה, בשל דעותיו ה'קיצוניות'. כך מדווח הערב (רביעי) ה'טיימס' הבריטי.

הרב יוסי מזרחי, מחזיר בתשובה מוכר מישראל המתגורר בארה"ב, מפורסם בשל סדרת אמירות ודעות מקוממות ופרובוקטיביות לכאורה, שהובילו לגינויים גם מצד רבנים.

בשיעוריו, שמופצים ברשת וזוכים לתהודה רבה, הוא אמר בעבר כי ילדים שנולדים עם תסמונת דאון או עם אוטיזם, סובלים מכך כעונש על חטאים שעברו בגלגול הקודם. הוא אף טען שהסיבה למותם של הקדושים בשואה היא ההתבוללות, ושרק מיליון יהודים נהרגו בשואה - כי כל השאר היו מתבוללים.

האמירות בנושא השואה הביאו רבנים, אישי ציבור ואזרחים בריטים רבים לחתום לפני כשנתיים על עצומה המבקשת משלטונות בריטניה למנוע את כניסתו של הרב מזרחי לתחומיה. לטענת החותמים, הוא 'מכחיש שואה'.

כעת, לפי הדיווח ב'טיימס', נראה כי גם הממשל חושב שיש לחסום את הרב מביקור בשטחי הממלכה המאוחדת. יצויין כי הרב מזרחי תכנן לנחות היום (רביעי) בלונדון לרגל סדרת הרצאות שתכנן ברחבי הממלכה.

בתגובה לידיעה, נמסר ממשרד הפנים של בריטניה: "אנו נוהגים כך, כאשר מטרת ביקורו של אדם במדינה היא להפיץ שנאה. הממשלה הזו שומרת על חופש השיח, אבל לא ניתן להשתמש בו כדי לתרץ השקפות מתועבות ומנוגדות לערכינו.

"אנחנו לוקחים ברצינות את האיום שנובע מקיצוניות, ונילחם בו בכל מקום", נמסר מן הממשל.

גם הפעילה החברתית הבריטית-מוסלמית המוכרת, שרה ח'אן, טענה כי "הצהרותיו המזעזעות, לרבות כלפי אחיו היהודים", יגבירו את הקיטוב בחברה. "לסוג הזה של רטוריקה מפלגת יש השפעה של ממש - על יחידים, על קהילות ועל החברה הרחבה. אני מקווה שהוא יבין את המסר, שדעותיו הנבזות אינן רצויות".

ביקשנו את תגובתו של הרב מזרחי, אך זו טרם נתקבלה. לכשתתקבל - נפרסמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר