שוקלים ללכת לטיפול רפלקסולוגי? הנה מה שכדאי לדעת

כבר פרק זמן ארוך אתם סובלים מחולשה ותשישות. ערכתם בדיקות רפואיות והן העלו ממצאים חיוביים למדי. כמעט והתייאשתם, אך אז חבר המליץ לכם ללכת לרפלקסולוג. הנה כל המידע על שיטת הטיפול (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

לאחר יום ארוך שבו חרכתם את מדרכות העיר בנעלי העור השחורות, האלגנטיות והאהובות עליכם, אך אינן נוחות בעליל, לכפות הרגליים שלכם לא יזיק טיפול חם ומסור. חבר טוב שאתם נוטים לסמוך על המילה שלו המליץ לכם על עיסוי כף רגל רגיל או לנסות בכלל רפלקסולוגיה (ומה ההבדל, בכל מקרה)? הנה התשובות:

אז מה זה "רפלקסולוגיה"? שיטת אבחון וטיפול ברפואה האלטרנטיבית. לפיה, קיימת בכף הרגל מפה של כל איברי ומערכות הגוף. באמצעות התבוננות ומגע בכף הרגל, ניתן לאבחן ולטפל בליקויים הקיימים במערכות הגוף השונות.

רפלקסולוג יפעיל לחץ על נקודות מסוימות על מנת לשחרר מתח, לשפר את זרימת הדם ולקדם בריאות בתחום הבעייתי של הגוף. נניח, למשל, שיש לכם בעיות באוזניים - רפלקסולוג יתמקד בבסיס האצבע הקטנה - הזרת. בעיות לב? מרכז כף הרגל. עבור בעיות גב, הוא יבחן את הבוהן. (קיצור, קלטתם את הרעיון.)

האם השיטה באמת עובדת? כן ולא. יש ראיות מדעיות מועטות שתומכות בתיאוריה כי מגע באזורים מסוימים של כף הרגל, יכול להשפיע על חלקים ספציפיים של הגוף. רפלקסולוגיה בהחלט לא צריכה לשמש ככלי ריפוי לכל דבר. אבל מחקרים רבים מראים כי היא יכולה להועיל לרווחה באופן כללי, על ידי הגברת הרפיה והורדת מתח (בדומה לעיסויים אחרים).

מהן התחושות בעיסוי רפלקסולוגי? במהלך הפגישה עם המטפל, נעליים וגרביים מוסרים ואתם גם יושבים או שוכבים בתנוחה נוחה. שלא כמו במהלך עיסוי כף הרגל, הרפלקסולוג שלכם בדרך כלל לא ישתמש בקרם או שמן כלשהו, אבל יפעיל לחץ עם אצבעותיו בהתאם לתוואי מסוים ויעבור סביב כפות הרגליים.

"בהתאם לסובלנות הכאב האישית שלכם ובאילו בעיות מתרחשות בגוף שלכם, רפלקסולוגיה יכולה לפעמים להכאיב", אומר הרפלקסולוג המוסמך והמעסה, אמבוג'אן לקשמי קיז. אבל, באופן כללי, רוב האנשים מוצאים בטיפול תחושה נעימה. מפגש רפלקסולוגי טיפוסי נמשך בין 30 ל-60 דקות.

האם כדאי לנסות את הטיפול? אם אתם מרגישים שלא יזיק לכם קצת פינוק, אנחנו אומרים שכדאי ללכת על זה. רק וודאו שאתם הולכים לאיש מקצוע מוסמך. או היי, למה לא לנסות את התרגול על עצמכם? "רפלקסולוגיה היא השיטה האולטימטיבית בטיפול עצמי", אומר קיז. "גם אם אתם לא יודעים את נקודות הלחץ, פשוט נסו לעסות רגליכם במשך עשר דקות ביום כדי להרגיש את אזורי הלחץ ואז לשחרר אותם."

ובכן, אנחנו בדיוק חולצים את הנעליים שלנו תוך כדי הקלדה. אם לא יועיל, לא יזיק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר