קיצונים וקואליציה

עליזה בלוך בראיון: ש"ס לא ניהלה את הדיאלוג נכון

השיחות עם קיצוני העיר שהגיעו ממאה שערים; המתקפות של ש"ס נגדה; הטענות שהחסידים תמכו בה ואפליית הבנות הספרדיות • ר"ע בית שמש עליזה בלוך מדבר על הכל (חרדים)

ישי ורבינא בכיכר | כיכר השבת |
(מנהל אולפן: אריאל ליבא)

ראש עיריית בית שמש עליזה בלוך התייחסה בראיון מיוחד ל'ישי ורבינא בכיכר' ליחסים בין חרדים לחילונים בעיר, הריסת בתי הכנסת הלא חוקיים, העובדה שש"ס עדיין באופוזיציה והאם 'שלומי אמונים' תמכו בה ערב הבחירות?

כותרות הראיון עם עליזה בלוך:

הכניסה לתפקיד: "הציבור מאוד שמח מהרגע הראשון הרגיש שיש פה מישהו שידאג לו. הראינו בחודשים הללו שמתייחסים עניינית ולא נותנים לרעשי רקע לקבוע סדר יום, אז הכל טוב".

התמיכה החרדית: "בבחירות בקלפי כל אחד הצביע מה שהוא בחר. במגזר החרדי יש הרבה מאוד אנשים שבחרו להישאר בבית. אני לא מכירה הסכם מוקדם בין שלומי אמונים לביני. בבוקר שנבחרתי הזמנתי את כולם לקואליציה. היו כאלה שקפצו ואמרו אנחנו לוקחים אחריות. אמרתי שהראשון שייכנס הוא יהיה שותף. מרבית המפלגות שותפות בקואליציה".

חרדים-חילונים: "הבחירות האלה הראו שהפנטזיה של חלק מהציבור החילוני שבית שמש תהיה חילונית, נמוגה, הפנטזיה של הציבור החרדי שהעיר תהיה רק חרדית – נמוגה. העיר בית שמש היום הראתה ששברנו את ההתייחסות לאנשים לפי קבוצות. יש פה מקום לחילונים .

"רמת בית שמש ג, אני לא הייתי מאכלסת אותה בתנאים שבהם היא אוכלסה בלי תשתיות בלי מבני ציבור. אני מנסה למזער נזקים. אני לא מחפשת אשמים, אני יודעת שקיבלתי אנשים שגרים בבתים בתוך אתר בניה בלי בתי כנסת בלי מקוואות בלי גני ילדים, לא מכניסים ככה אנשים.

הריסת בתי כנסת לא חוקיים: "בניה בלתי חוקית - אני מכירה את עשרת הדברות כמו כולם – לא תגנוב זה חלק מעשרת הדברות. גזל של כספי ציבור אני לא אתן לזה יד. כל אדם שרוצה לבנות בית כנסת הוא צריך אישור מהציבור. אני רוצה לבנות, מי שיקבל אישור אנחנו נעזור לו. כל הנציגים החרדים בעיר בית שמש גיבו אותי וחשבו שזה נכון, אף אחד לא רוצה לחיות בעיר לא חוקית".

ש"ס באופוזיציה: "אני מאוד רציתי ורוצה את ש"ס בקואליציה גם היום אני מטפלת בציבור הספרדי בבית שמש באופן מאוד עדין. מאמינה שהם יהיו בסוף בקואליציה. חשבתי שאנשים רוצים להיות בקואליציה בשביל להשפיע. לא הכל זה מאבקי כוח. יש לי אחריות כלפי הציבור מי שרוצה להשפיע ולהיות שליח ציבור צריך להיות בפנים. ש"ס לא ניהלה את הדיאלוג נכון. אני קוראת לש"ס בואו לקואליציה ותהיו חלק. הציבור שלכם לא יינזק מזה. אני אטפל בכל המוסדות שווה בשווה.

נטורי קרתא: "שמנו מצלמות בכל העיר בית שמש כחלק מבניית הביטחון של התושבים. רוב האנשים באשר הם רוצים שיהיה שקט. העובדה שגם פינוי המבנים הבלתי חוקיים עובר בשקט, ויש לי ערוץ עם נטורי קרתא. אני משתדלת לייצר אווירה רגועה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר