"היועמ"ש הפך לקטגור"

איילת שקד הציגה את 'המהפכה המשפטית'

שרת המשפטים ויו"ר משותף ב'ימין החדש', איילת שקד, הציגה הבוקר את תכנית 100 הימים שלה למהפכה משפטית, ובה תוכנית לביטול הוועדה למינוי שופטים לעליון (אקטואליה)

השרה איילת שקד, הבוקר (צילום: ששון תירם)

שרת המשפטים ויו"ר משותף ב'ימין החדש', איילת שקד, הציגה הבוקר (שני) בכנס כלכלת ישראל 2050 מבית התאחדות הסטודנטים הארצית את תכנית 100 הימים שלה למהפכה משפטית.

עיקרי התוכנית: 1. ביטול הוועדה למינוי שופטים לשופטי עליון, ובמקום זה, ימונו כך: שרת המשפטים תביא מועמד לאישור הממשלה והכנסת. 2. יתקיים שימוע ציבורי לשופטי עליון. 3. העברת פסקת ההתגברות במתכונתה המלאה. 4. שר יוכל לייצג את עצמו בבית המשפט, גם בניגוד לדעת היועץ המשפטי שלו. 5. העברת חוק היועמ"שים.

"לפני 40 שנה נלקח שבוי אחד – הציבור הישראלי. נכנס שחקן חדש לתמונה – בית המשפט העליון", אמרה שקד בנאומה. "בית המשפט הפך את עצמו למושל על. המהפכה הושלמה באין מפריע. כלבי השמירה של הדמוקרטיה – האקדמיה והתקשורת – אפשרו לשיירה לעבור".

"העם הפך ללא רלוונטי כדי לשמור על מראית פני בדמוקרטיה", אמרה שרת המשפטים, "את הרצון המתבטא של העם החליף הציבור הנאור – ערכיהם של השופטים. השקפתו – השקפתם – מנוגדים לערכי הציבור".

שקד התייחסה לשר האוצר משה כחלון ואמרה: "משה כחלון מי שהיה בלם של כל שינוי עמוק, שינה את דעתו, מקווה שהוא ישתף פעולה".

השרה שקד בכנס, הבוקר (צילום: ששון תירם)

"נשיב את הפרדת הרשויות", אמרה שקד והסבירה את תוכניתה: "מהלך ראשון - שינוי שיטת בחירת שופטים ביהמ"ש העליון. אין כל סיבה, לא יתכן שבדמוקרטיה לשופטים תהיה זכות וטו בבחירת עמיתיהם. בחירת השופטים יכולה להעשות בהחלטת ממשלה ובשימוע בכנסת. הציבור זכאי לדעת מה השקפתו המשפטית של מועמד לביה"מ.

"מהלך שני - השלמת חוק יסוד לחקיקה – כבר הצעתי את זה ולא היה רוב אז. מאמינה שאפשר להשלים בכהונה הבאה. החוק יעגן גם את פסקת ההתגברות. הדגם הדיאלוגי – הקנדי הוא המתאים לישראל. בהימ"ש של לא יהיה שחקן פעיל במגרש הפוליטי וישאר כגורם מכריע בין אזרחים בלבד. האמון ישוב לציבור לפני המהפכה.

"מהלך שלישי - עיגון סמכויות היועץ המשפטי לממשלה. הפך מיועץ בלדה, לקטגור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר