תקרית ב'שלדג'

הלוחמים המסווגים שכחו מחשב בבית קפה

לוחמים מיחידת העילית 'שלדג', שכחו מחשב מסווג בתחנת דלק. נהג אוטובוס מצא את המחשב ופנה מיד למשטרה, כך חושף הבוקר (רביעי) יוסי יהושוע ב'ידיעות אחרונות' (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
לוחמי שלדג (צילום: דובר צה"ל)

לוחמים מיחידת העילית 'שלדג', שכחו מחשב מסווג בתחנת דלק. נהג אוטובוס מצא את המחשב, הבין את חשיבותו ופנה מיד למשטרה, כך חושף הבוקר (רביעי) יוסי יהושוע ב'ידיעות אחרונות'.

האירוע החמור התרחש, כך לפי הדיווח ב'ידיעות', בסיום פעולה מבצעית ממנה שבו לוחמי היחידה המסווגת הפועלים גם בעת שגרה בצפון ובדרום.

בעת שעשו את דרכם לבסיס היחידה בפלמחים, מדווח יוסי יהושוע, עצר צוות מהלוחמים להתרעננות בתחנת דלק. אחד הלוחמים הופקד על שמירת המחשב הנייד שהכיל חומר רגיש ומסווג.

יחידת העילית של חיל האוויר נחשפת. צפו (צילום: דובר צה"ל)

הלוחמים התיישבו בבית קפה הסמוך לתחנה, אך כששבו לרכבם, הותירו את המחשב מאחור. נהג אוטובוס שעבר שם, מצא את החשב והביא אותו אל המשטרה. השוטרים פנו למצ"ח ולאחר בדיקה התגלה כי המחשב שייך ליחידת 'שלדג'.

לפי הדיווח, המחשב הועבר לידי מחלקת ביטחון מידע בצה"ל כדי לבדוק האם הוא נפתח או נפרץ. גורמים צבאיים טוענים כי המחשב לא הופעל והחומר המסווג לא נחשף בפני גורמים לא מורשים.

מצ"ח פתחה בחקירה בעקבות התקרית החמורה. במקביל, מפקד היחידה, סא"ל ט', הדיח מתפקידי לחימה חמישה לוחמים.

יחידת שלדג היא יחידה מסווגת ביותר וכפופה למפקד כוחות האוויר המיוחדים בחיל האוויר. היא הוקמה לפני 43 שנים, ותשעת הרוגי היחידה - מאז, לא נהרגו בפעילות מבצעית. בשנים האחרונות ביצעה היחידה מאות מבצעים מיוחדים לסיכול התחמשות של ארגוני הטרור חיזבאללה וחמאס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר