מחלוקת בתל אביב

הרמזורים לבעלי סמארטפונים - חיובי או לא?

החלטת עיריית תל אביב להציב רמזורים השקועים ברצפה גררה ביקורת ותזכורת כי החוק אוסר שימוש בנייד בזמן חציית כביש. בעירייה הגיבו כי הם מנסים לצמצם את הסיכון (בארץ)

הרמזור החדש (צילום: עיריית תל אביב)

ביקורת רבה נשמעה כלפי החלטת עיריית תל אביב להתקין רמזורים מיוחדים השקועים באדמה, ומיועדים להולכי הרגל הצועדים ברחוב ושקועים, ראשם ורובם, בסמארטפון.

אחת הטענות כלפיהם הייתה כי החוק אוסר שימוש בסלולר בעת חציית מעבר חצייה. מפעילי הדף מחזירים את הבטיחות להולכי הרגל לדוגמה טענו כי כי אומנם כל אמצעי להסבת תשומת לב המתניידים ולשמירה על חיינו - מבורך, יפה וטוב.

אך עם זאת הוסיפו כי משתמע מהנכתב, שקוראים להולכי הרגל ולרוכבים להמשיך להשתמש בסלולר בעודם חוצים את המעבר. שהרמזורים הללו - טובים לכשעצמם, מאפשרים המשך שימוש בסלולר תוך כדי חצייה. חלילה יפספסו הודעה כלשהי.

(צילום: דוברות עיריית תל אביב)

"אבל בכך עלולים לפספס את החיים!", הם מזהירים. "לא רק החוק - כל בר דעת צריך להבין, שאין להשתמש בסלולר בחציית כביש אלא להיות מרוכז אך ורק בחצייה, לבחון לפני ובמשך החצייה את כל צדיו ולחזור לסלולר רק לאחר שעולים בחזרה למדרכה".

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה כי "בניגוד לנטען, עיריית תל אביב-יפו אינה מעודדת שימוש בסלולארי בעת חציית הכביש", לדבריהם, התופעה קיימת במילא ומטרתם לצמצם את הסיכון.

"העירייה ערה לתופעה כי הולכי הרגל מקדישים תשומת לב מוגזמת לסמארטפון תוך כדי התהלכות במרחב הציבורי, וכתוצאה מכך בחרה לבדוק כיצד ניתן להתמודד עם התופעה על מנת למזער את הנזקים והמפגעים האופציונאליים. הרמזור המדובר משמש כפיילוט לצורך בחינת האפשרויות לצמצום הסיכון של התופעה הקיימת ממילא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר