"צעד היסטורי"

הנשיא טראמפ חתם על הכרה בריבונות ברמת הגולן

נשיא ארה"ב התייחס להסלמה הביטחונית ואמר כי הוא מכיר בזכותה של ישראל להגנה. בהמשך חתם על הכרה ברמת הגולן, וראש הממשלה נתניהו העניק לו יין וזרק בדיחה (מדיני)

(צילום: הבית הלבן)

על רקע המתיחות הביטחונית, נפגש הערב (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ בבית הלבן. נתניהו התקבל בפתח הבית הלבן על ידי הנשיא טראמפ וסגן הנשיא מייק פנס.

בהצהרה משותפת שמסרו, התייחס טראמפ למתיחות הביטחונית והביע תמיכה בישראל. "אני שולח תנחומים לחברים בישראל בעקבות ההתקפה הנוראית של חמאס הבוקר", אמר טראמפ.

הנשיא הוסיף כי "ההתקפה האיומה הזו מדגישה את האתגרים שישראל עומדת בפניהם כל יום, והיום אני מבצע צעד היסטורי כדי להדגיש זאת.

"בעוד דקה אחתום על הצו הנשיאותי שמכיר בזכותה הריבונית של ישראל על רמת הגולן. היום פעולות תוקפניות על ידי איראן וקבוצות טרור בסוריה הופכות את הגולן לכר לשיגור התקפות אלימות נגד ישראל".

טראמפ חותם על ההכרה בגולן (צילום: הבית הלבן)

טראמפ הוסיף, "תחת המשטר שלי - הברית בין ישראל לארה"ב חזקה מתמיד. ירושלים היא בירתו של העם היהודי והם רצו את השגרירות שלנו שם במשך הרבה שנים, ועשינו את זה. בנינו את זה במיליון דולר.

"יצאנו מעסקת הגרעין וקיימנו סנקציות על איראן. יש לסנקציות השפעות גדולות, איראן היא לא אותה מדינה מאז שאני נכנסתי. אנחנו לא נירתע מהדיקטטורה שמדברת על מוות לאמריקה, מוות לישראל ולהרג של העם היהודי. אנחנו לא ניתן להם אפילו לשקול את זה".

ראש הממשלה נתניהו אמר בפתח הדברים: "אתמול נורתה רקטה מעזה לעומק ישראל, פצעה שבעה אנשים ומתוכם שני ילדים. למזלנו אף אחד לא נהרג. ישראל לא תסבול את זה, אני לא אסבול את זה. בזמן שאנחנו מדברים, ישראל מגיבה בכוח רב לטרור".

טראמפ ונתניהו, הערב

בפניה לטראמפ אמר, "לאורך השנים ישראל הייתה במערכת יחסים טובה עם ארה"ב, אבל לא היה לה חבר טוב יותר ממך. אתה מראה את זה בסנקציות שהטלת על איראן, הראית את זה שהכרת בירושלים כעיר הבירה של ישראל והעברת את השגרירות. אמרת ועשית. והראית גם היום, בהצהרה הרשמית שלך, בהכרות בריבונות של ישראל ברמת הגולן. זה יום היסטורי".

"ההצהרה שלך מגיעה בזמן שבו רמת הגולן חשובה מאוד לנו, כשאיראן מנסה לבסס את עצמה בסוריה. לאורך הגבול סוריה יורה טילים לעבר שטחנו. אנחנו לא נוותר אף פעם על השטח שלנו. יש לנו משפט, 'העם עם הגולן', אבל תודות לך אנחנו יודעים שיש שני עמים שעומדים עם הגולן: העם בישראל והעם באמריקה", אמר נתניהו.

בהמשך חתם נשיא ארה"ב על ההכרה האמריקאית ברמת הגולן. ראש הממשלה העניק לו בקבוק יין המיוצר בגולן ואמר לו: "הבאתי לך את היין מהגולן, אתה לא שותה יין, אבל אתן את זה לצוות שלך, מקווה שלא יפתחו בחקירה על זה...".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר