פרסום ראשון

משרד התחבורה יפסיק את אפליית החרדים

במסגרת רפורמה חדשה, הנרשמים לטסט מקבלים הודעת סמס עם אבטחה. חרדים המחזיקים בטלפון כשר, נתקלו בקושי ובמעורבות ח"כ מקלב תתאפשר קבלת קוד טלפוני (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Nati Shohat/FLASH90)

תלמידים חרדים הלומדים נהיגה הופלו על ידי משרד התחבורה לאחר שלא היה באפשרותם להתעדכן אודות הטסט המיועד עליו מתעדכנים באמצעות הודעת טקסט. אלא שפניה של ח"כ אורי מקלב למשרד התחבורה צפויה להיטיב עם התלמידים החרדים המחזיקים במכשיר טלפון כשר.

הכל החל במכתב חריף אותו הפנה ח"כ מקלב לאפי רוזן מנהל אגף בכיר רישוי במשרד התחבורה לפני מספר שבועות. במכתבו כתב מקלב כי במסגרת הרפורמה החדשה, ההרשמה לשיבוץ למבחן נהיגה ("טסט") נעשית באמצעות בתי הספר לנהיגה שרושמים את התלמידים למבחנים באמצעות מערכת ממוחשבת ברוש.

לשם השלמת ההרשמה למערכת "ברוש", נשלח לטלפון האישי של התלמיד קוד אבטחה באמצעות מסרון, אותו יש צורך להקליד במערכת ברוש.

לאחר ההרשמה, מערכת ברוש מעדכנת את התלמיד על מועד הטסט באמצעות מסרון. לאור העובדה שתלמידים בני המגזר החרדי, משתמשים בטלפון שאינו תומך במסרונים, הם אינם יכולים להירשם לטסט.

יצוין שעד לפני מספר שבועות, במקרים כאלו בתי הספר לנהיגה הקלידו מספר טלפון של מורה הנהיגה במקום מספר טלפון של התלמיד ודרכו קיבלו את המסרון, אך בשבועות האחרונים אופציה זו נחסמה.

בשעה האחרונה (שני) השיב רוזן מכתב מפורט לח"כ אורי מקלב ממנו עלה כי כבר בשבועות הקרובים תתוקן העוולה שתיטיב עם המגזר החרדי.

במכתבו כתב רוזן: "אבקש לעדכן אותך, כי במהלך השבועות הקרובים תמומש האפשרות לקבל חיווי אודות הבחינה המעשית באמצעות הודעה קולית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר