ברכת כהן גדול:

הצלחה אדירה לקופת הצדקה הספרדית

הצורך האדיר בקופת הצדקה שהוקמה ע״י מרן הכהן הגדול חכם שלום כהן - התגלתה כמציאות שהיתה חסרה עד כה לציבור הספרדי • התוצאה: אלפי משפחות נזקקות שזכו לשמוח ביום הפורים בזכות ׳מתנות לאביונים׳ שחולקו ע״י הרבנים בשליחותו של הכהן הגדול שהעתיר בתפילה על כל התורמים בעיצומו של היום הקדוש • עניי עירך קודמין (חרדים)

מרן הכהן הגדול מתפלל על התורמים ביום הפורים (צילום: באדיבות המצלם)

"שבועיים אחרי, אפשר לראות בחוש מהי ברכתו של הכהן הגדול", מספר בהתרגשות אחד מבני ביתו של הכהן הגדול. "היה מרגש לראות את ההיענות של הציבור הקדוש, לקריאתם של גדולי ישראל בראשות מרן ראש הישיבה שליט"א, הציבור התגייס ותרם, כך שזכינו להגדיל את התמיכות כבר בחג הפורים למרות שקופת הצדקה בימיה הראשונים".

בסיפוק רב מסכמים ב"קופת הצדקה הספרדית" את מגבית ימי הפורים ומתנות לאביונים. את היעד שהוצב לחלוקה עברו בתוך מספר שעות. בתחילה דובר על חלוקה של תמיכות לכ-500 משפחות נזקקות, זה הסכום אותו הצליחו הרבנים לגייס, עוד לפני שנפתחה ההתרמה לציבור.
ככל שהתקרבו ימי הפורים עלו המספרים והגיעו למאות אלפי שקלים שהציבור תרם למטרה זו ע״מ לזכות לברכה אישית אותה העתיר מרן הכהן הגדול בעיצומו של יום הפורים עבור כל אחד ואחד שתרם את דמי מתנות לאביונים לקופת הצדקה הספרדית כהוראתו וכברכתו של חכם שלום כהן.

מביתו של מרן חכם שלום כהן בעיר העתיקה, יצאו כבר בערב הפורים, יום תענית אסתר, אלפי מעטפות לאלפי משפחות נזקקות שהובאו לבתי הרבנים ברחבי הארץ ואשר חולקו על ידם ׳בו ביום׳ עבור אותם משפחות.
בעיצומו של יום הפורים, מרנן ורבנן רבני 'קופת הצדקה הספרדית' ובראשם מרן הכהן הגדול התפללו על התורמים לברכה וישועה כל אחד לפי העניין לו זקוק, ואשר הועברו אליהם ע״י נציגי הקופה. כך זכו כל התורמים לסייע לאלפי משפחות נזקקות, בצורה המהודרת ביותר - ולאלו הנזקקים לכך באמת; כל המקבלים אושרו בידי הרבנים שהוסמכו ע״י מרן הכהן הגדול חכם שלום כהן להיות ״שליחי מצווה״ של קופת הצדקה הספרדית.

בימים שאחר הפורים, מגיעות התגובות המרגשות. "השמחה הגדולה של המשפחות שקיבלו ׳בו ביום׳ והחיוך על פני הילדים הרכים בכל בית אליו הגענו - זה הוא שכר מצווה הגבוה ביותר שזכינו להרגיש בחוש ולהיות שותפים לזה״," אומר אחד מרבני הערים הבכירים בישראל שעבר מבית לבית לחלק את המעטפות בעצמו מדין ״מצווה בו יותר מבשלוחו״, וראה בעיניו את המצוקה מחד ואת השמחה והאושר בקרב המשפחות מאידך. "הדבר הזה הוא הצלה לדור", מוסיף הרב ואומר "רק בעתיד יבינו איזה תיקון גדול ואמיתי, נעשה פה לטובת עניי ארץ ישראל".

גדולי הרבנים וראשי הישיבות והכוללים שיגרו במוצאי השבת האחרונה ברכת תודה והודיה למרן הכהן הגדול חכם שלום כהן על פעלו בהקמת קרן הצדקה הזו שהצליחה לקום ולעשות את הדבר שהיה החסר ביותר עד היום לציבור הספרדי בישראל.

הקופה שהוקמה בתחילת חודש אדר ב' תשע"ט בירושלים, במעמד אדיר, בו השתתפו כל חכמי גדולי ומאורי הדור של יהדות ספרד, שבירכו חיזקו, תרמו חתמו ועודדו את תלמידיהם וכל שומעי לקחם לתרום את כספי הצדקה, וכאמור - בימי הפורים, גם את המתנות-לאביונים - לקופת הצדקה הספרדית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר