בנוסף למאסר

הציתו מתחם מגורים ברובע המוסלמי ויפצו

ביהמ"ש המחוזי בירושלים פסק כי על 5 בני מיעוטים לשלם פיצויים - 17,000 ש"ח לאחר שבמשך תקופה התנכלו למתחם מגורים ברובע המוסלמי והציתו אותו מספר פעמים (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שילה מרום)

שופט ביהמ"ש המחוזי בירושלים אברהם רובין, פסק על חמישה בני מיעוטים, מהם שני קטינים ושלושה בגירים, לשלם פיצויים על סך 17,000 ש"ח לאחר שהציתו מתחם מגורים ברובע המוסלמי בעיר העתיקה בירושלים מספר פעמים.

חוליית המציתים נתפסה לפני כשנתיים, נגד חברי החוליה הוגשו כתבי אישום והם אף ריצו עונשי מאסר. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את בעלי המבנה, ההקדש על שם אסתר ברינר ואת הבחור שהתגורר במבנה באותה העת, תבע את חברי החוליה גם בתביעה אזרחית נגררת. כאמור, לאחרונה נפסק כי על חברי החוליה לשלם פיצויים.

מדובר במתחם מגורים הכולל ארבע דירות, אשר לפני כשנתיים בשתיים מתוכן התגוררו יהודים, באחת משפחה ערבית ואחת היתה בשיפוצים. בין מתחם המגורים לרחוב חוצצת דלת ברזל כפולה המעוטרת בשני סמלי מגן דוד.

לפחות בשלושה תאריכים שונים ניסו חברי החוליה להצית את דלת המתחם על ידי הצמדת שני מזרונים ספוגים בחומר דליק לדלת והצתתם, זאת בשל העובדה כי במתחם המגורים גרים יהודים. גם בפעם השניה ניסו חברי החוליה להצית את דלת הברזל על ידי הצתת מזרן. בפעם אחרת ניסו להצית את המתחם על ידי הצתת פסולת שהצמידו בסמוך לדלת.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו מסר, "מדובר על ניסיונות חוזרים ונישנים של פגיעה בתושביה היהודים של העיר העתיקה על מנת לזרוע פחד ולגרש את היהודים מהעיר. אנחנו בארגון חוננו פועלים בכלים משפטיים על מנת לסייע במיגור הטרור. ליווינו את המשפט הפלילי של הנאשמים אשר קיבלו תקופות מאסר שנעו בין 11 חודשים ל20 חודשי מאסר ותוספת פיצויים כבר בשלב הפלילי.

לאחר מכן הגשנו תביעה כספית נגררת, מה שגרם למורשעים למצוא עצמם שוב בבית המשפט ולשלם מחיר נוסף על מעשיהם. אנו נמשיך לפעול בדרכים אלו על מנת לעזור בהרתעה כנגד הטרור והשבת הביטחון ליהודים בעיר הבירה", הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר