מגיבים לביקורת מש"ס

יהדות התורה: ההסכם עם ישי לא נעשה בשביל לנקר עינים

חברי הכנסת של יהדות התורה הסבירו את ההסכם אליו הגיעו עם ישי, לפרישתו מהמירוץ תוך תמיכתו במפלגה. "זה לא בכדי לפגוע במישהו או לנקר עיניים", הגיב פרוש לביקורת שנשמעה מש"ס (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ראשי אגודת ישראל (צילום ארכיון: Hadas Parush/FLASH90)

הדרמה במפלגות החרדיות סביב פרישתו של יו"ר ש"ס לשעבר אלי ישי מהתמודדות ברשימה העצמאית פחות משבועיים לפני הבחירות - ותמיכתו ביהדות התורה גוררת תגובות מבכירי יהדות התורה.

אלי ישי לא יתמוך ברשימת ש"ס שבראשותו של אריה דרעי יריבו, אלא דווקא ביהדות התורה החרדית-אשכנזית. את הדברים חשף כבדרך אגב יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני בסיור בחירות בחיפה.

אלי ישי הסביר את הרקע להודעת הפרישה: "כפי שהבטחנו, תנועת 'יחד' לא תסכן את הימין והצביון היהודי, בטח לא במערכת בחירות קריטית זו".

סגן שר החינוך מאיר פרוש התבטא בכנס הקהילות בבית שמש: "ההסכם עם יחד נשעה במטרה אחת: למנוע איבוד קולות ליהדות החרדית כולה. יכול להיות שגם ש"ס תהנה מההסכם הזה כי אולי יחזרו גם אליה חלק מהקולות".

לדברי פרוש: "ההסכם של יחד עם 'יהדות התורה' הוא לא בכדי לפגוע במישהו או לנקר עיניים, מדובר בקולות שלא יצביעו במקום אחר ויהדות התורה עשתה את המוטל עליה בכדי להביא קולות לחזק את היהדות החרדית".

בכנס בחירות שנערך בצפת אמר ח"כ אורי מקלב: "אני לא אסתיר ממכם שבישיבות שהיו לנו מול אנשי הגר"מ מזוז שליט"א השיתוף פעולה שהיה כאן לפני כמה חודשים היו הבסיס לאימון והשיתוף פעולה כעת והדבר עלה בשיחות המו"מ שהיו לנו.

מקלב הציב יעד שאפתני: "אנחנו מקבלים תמיכה מקהל רחב היעד שלנו הוא להיות המפלגה השנייה בגודלה בקואליציה הבאה שיש לכך משמעות רבה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר