בהילולת הרשב"י

שני שוטרי יס"מ שהיכו חרדי במירון - הורשעו

בית המשפט הרשיע את השוטרים שתקפו את הצעיר באלימות, גררו אותו לפינה, וכאשר הכיפה שעל ראשו נפלה - דרכו עליה בהתרסה. "מסר ברור למפקדים ולשוטרים" (בארץ)

הילולת הרשב"י במירון (צילום: David Cohen/Flash90)

בית משפט השלום בראשון לציון הרשיע אתמול (שלישי) שוטר יס"מ שעמד בראש צוות משטרתי בהילולת הרשב"י במירון, בל"ג בעומר לפני שנתיים.

השוטר, גיא אוחיון, הורשע בתקיפה הגורמת חבלה של ממש - כך נחשף באתר ynet. על פי הדיווח, גזר דינו של השוטר יינתן בהמשך.

שוטר אחר, יואב פונדקי, שהיה פקוד של אוחיון, הורשע במסגרת הסדר טיעון ונשלח לחודשיים של עבודות שירות.

על פי העובדות המתוארות בכתב האישום, המתלונן נקלע לוויכוח בתחנת האיסוף על העלאתו לאוטובוס. השוטר פונדקי, משך אותו בחולצתו, והוריד אותו בכוח תוך כדי שהוא מקלל ומגדף את המתלונן.

השוטרים תפסו אותו בצווארו, קיפלו את ידו לאחור וגררו אותו לפינה, תוך כדי שהם בועטים בו, ללא כל הצדקה, כל העת ברגליו.

השופט מציין כי תוך כדי שהם גוררים אותו, נפלה הכיפה מעל ראשו. כאשר ביקש להרימה, סירבו השוטרים, ואף דרכו עליה בהתרסה.

כאשר הגיעו לפינה, היכה אותו השוטר פונדקי. לפי המתואר, בשלב מסוים פנה אוחיון אל פונדקי ואמר לו: "תיזהר עם הידיים באזור האוטובוס, הוא מרושת מצלמות, אם אתה רוצה לטפל במישהו תטפל בו רק כאן".

בית המשפט קבע כי "הובלת הנאשמים את המתלונן לא הייתה עדינה, והיא הייתה כרוכה בשילוב ידיו של המתלונן לאחור ובאחיזה בעורפו, זאת אף שהמתלונן לא ביצע כל עבירה פלילית".

עו"ד הדס קליין, מהמחלקה לחקירות שוטרים, מסרה בתגובה לynet: "בית המשפט הרשיע את שני השוטרים בגין תקיפה הגורמת חבלה של ממש ובכך העביר מסר ברור למפקדים ולשוטרים על חומרת העבירות שביצעו השוטרים, אשר ניצלו את כוחם ואת תפקידם ופגעו במתלונן. בנוסף הבהיר בית המשפט כי הקללות, קריאות הגנאי וההשפלות כאשר הן נאמרו מפי מפקד הכוח, יכול שנתנו אור ירוק לבצע את מעשי האלימות הקשים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר