בחירות 2019

סקר: רוב הציבור בעד חוק שיכפה גיוס חרדים

57% מהציבור הישראלי בעד חוק חדש שיכפה את גיוס החרדים לצה"ל, 68% בעד הפעלת תחבורה ציבורית בשבת ביישובים עם רוב חילוני. כך עולה מסקר שפורסם ב'ידיעות אחרונות' (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הפגנות בירושלים. ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מסקר חדש שנערך על ידי מכון 'מדגם' בראשות מינה צמח ומנו גבע ופורסם בעיתון 'ידיעות אחרונות' עולה כי רוב הציבור הישראלי בעד חוקים שיכפו גיוס חרדים לצה"ל ותחבורה ציבורית בשבת, ביישובים עם רוב חילוני.

על פי הסקר, 57% מהציבור הישראלי בעד חוק שיכפה את גיוס החרדים לצה"ל, 30% השיבו כי הם מתנגדים לחוק מסוג זה.

עוד עולה מהסקר כי 68% מהציבור הישראלי בעד הפעלת תחבורה ציבורית בשבת ביישובים עם רוב חילוני, 23% השיבו כי הם מתנגדים לחוק מסוג זה.

כמו כן, 68% מהציבור הישראלי תומך בחוק שיאפשר לזוגות להתחתן בנישואים אזרחיים שלא בדרך הרבנות, 22% מהנשאלים התנגדו לחוק מסוג זה.

ב"ישראל ביתנו" חגגו את תוצאות הסקר ואמרו ל'ידיעות אחרונות' כי: "הציבור אומר את דברו באופן מובהק. רק ישראל ביתנו כמפלגת הימין החילוני היחידה בקואליצית הימין המסתמנת, תוכל לפעול כדי לקדם את רצון הבוחר בתחומים אלה".

מנגד, בש"ס אמרו לעיתון: "ש"ס דואגת לשמירת הזהות היהודית של מדינת ישראל, ומתנגדת למהלכים שימחקו לחלוטין את הזהות הזו. הפעלת תחבורה ציבורית בשבת רומסת את כבוד השבת במרחב הציבורי ונישואין שלא כדת משה וישראל פוגעת באחדות עם ישראל שנשמרה במשך אלפי שנים. אנו תומכים בשמירה על ערך לימוד התורה במדינת ישראל ומתנגדים לחוק של כפיה על לומדי התורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר