"יום האדמה"

רבבות פלסטינים הפגינו בסמוך לגבול: "חמאס היה מרוסן"

עשרות אלפי פלסטינים הגיעו למחאת חמאס בסמוך לגבול. בצה"ל הדגישו כי חמאס היה מרוסן וכי המפגינים שהתקרבו לגדר הכו גם את אנשיו: "חתימה על הסכמים עם ישראל תוך ימים" (אקטואלי)

ב. ניסני | כיכר השבת |
אלוף הרצי הלוי הסיור בשטח (צילום: דובר צה"ל)

כ-40.000 פלסטינים הגיעו היום (שבת) להשתתף בציון יום השנה ל'צעדת השיבה' ולציון 'יום האדמה' בסמוך לגדר המערכת. במהלך ההפגנות הושלכו רימונים לעבר לוחמי צה"ל. הפלסטינים דיווחו כי שני מחבלים נהרגו בהפגנות.

דובר צה"ל מסר כי חלק מהמפגינים: "מיידים אבנים ומבעירים צמיגים במספר מוקדים לאורך הגדר ברצועת עזה. במספר אירועים נזרקו רימונים ומטענים לעבר גדר המערכת. מרבית המפגינים במרחב המאהלים בעומק השטח.

"לוחמי צה"ל משתמשים באמצעים לפיזור הפגנות ובירי בהתאם להוראות הפתיחה באש".

תא"ל רונן מנליס, דובר צה"ל, התייחס לשקט היחסי בהפגנות ואמר: "כמות מפרי הסדר שהגיעו לגדר הייתה קטנה, מדובר בחוליגנים סוררים שחלקם אף הכה את 'סדרני חמאס' עם האפודים הכתומים. בסך הכול חמאס שלט באירועים".

לדבריו: "גורמים מצריים הסתובבו בשטח והיו חלק מהמנגנון שלו דיווחנו על האירועים. מערכת השיח שהתנהלה בגורמים שמעל צה"ל היו חלק מהמנגנון שאפשר ניהול מושכל. כנראה שהייתה רק נקודה אחת שבה פלסטינים חצו את הגדר היום וחזרו מיד לרצועה, מלבד אירוע הילדים. בכל יום שישי בשנה האחרונה, מלבד אתמול ולפני שבועיים, היו ניסיונות לחדור לישראל ולפרוץ את הגדר אך ללא הצלחה.

"חמאס חויב היום להיות מרוסן. יום האדמה הסתיים בהצלחה - אבל יש עוד מבחנים בקרוב. לא נקבל את הפיצוצים הליליים ליד הגבול. זה רעיון שנועד ללחוץ על האזרחים הישראלים - שילחצו על הקברניטים הישראלים כדי להשיג עוד הישגים".

בתוך כך, סגן מנהיג חמאס ברצועה, סאלח אל-ערורי, התבטא היום כי: "אנו צופים חתימה על הסכמים עם ישראל תוך ימים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר