נצחו אראלים את המצוקים

רבה של בני ברק: הגאון רבי משה יהודה לייב לנדא זצוק"ל

אבל כבד ירד על עולם התורה והחסידות עם היוודע דבר הסתלקותו של רב העיר ואב"ד בני ברק מזה 30 שנה, הגה"ח רבי משה יהודה לייב לנדא זצ"ל, והוא בן 84 בפטירתו. הלוויתו - הערב (דיין האמת)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: בעריש פילמר)

אבל בעולם הרבנות: בשעה האחרונה (מוצאי שבת) נפטר הגאון רבי משה יהודה לייב לנדא זצוק"ל, רבה של העיר בני ברק וראש מערכת הכשרות "לנדא", והוא בן 84 בפטירתו.

הגרמי"ל אושפז בתקופה האחרונה בבית החולים לניאדו בנתניה לאחר הידרדרות במצבו - הידרדרות שהחלה בחודש שבט האחרון לאחר שעבר אירוע מוחי ומאז לא תפקד.

בשעות אחר הצהריים בשבת האחרונה חלה החמרה נוספת במצבו. עם צאת השבת נכנסו לחדרו מניין אברכים הנמנים על חסידות צאנז שנשלחו בהוראת כ"ק האדמו"ר מצאנז למעמד היציאת נשמה.

הלווית הגרמי"ל לנדא זצ"ל תצא הערב מבבית המדרש המרכזי, 'אוהל נחמיה' בקרית צאנז שבנתניה בשעה 23:45, לכיוון בני ברק שם תערך ההלוויה מחר בבוקר, בשעה 11:00 מבית מדרשו 'בית יעקב' ברח' יחזקאל 3.

משם תצא ההלוויה לירושלים, והוא יובא לקבורה בהר הזיתים. בצוואתו הורה הרב לנדא שנשים לא תשתתפנה כלל בהלווייתו.

הגרמי"ל זצ"ל שימש כרבה של העיר בני ברק וכאב בית הדין בעיר לצד תפקידו כראש מערך הכשרות אותו הקים אביו הגאון רבי יעקב לנדא זצ"ל.

פטירתו פותחת את סוגיית הבחירות לרבנות העיר בני ברק. אחד השמות המובילים הוא הגאון רבי משה שאול קליין תלמידו של הגר"ש וואזנר זצ"ל. כאשר מנגד גם בציבור הליטאי צפויים לבקש למנות דמות מטעמם לרבנות העיר.

בני הרב לנדא זצ"ל כעת בהתייעצות עם רב בית החולים לניאדו, הגאון רבי חיים יעקב שוורץ

בבחרותו למד בישיבות אור ישראל ופוניבז' ובישיבת תומכי תמימים חב"ד.

לאחר פטירת אביו, הכריז ראש עיריית בני ברק משה אירנשטיין: "על פי צוואתו ובקשתו של הרב יעקב לנדא, אנו מכריזים על הכתרתו של בנו הרב משה יהודא ליב לנדא לכהן כרבה של עירנו בני ברק".

הגרמי"ל הותיר אחריו דור ישרים מבורך. את בנו הרב יצחק אייזיק - ר"מ בישיבת חסידי חב"ד ליובאוויטש צפת, מו"צ בקהילת חב"ד צפת, ומשגיח מטעם אביו באזור הצפון.

את בנו הרב שלמה זלמן, משפיע בקהילת חב"ד בני ברק, הרב ישראל, שליח חב"ד לישראלים בטורונטו, הרב יוסף, רב קהילה בלונדון, הרב מנחם, שליח חב"ד בסן פרנסיסקו, קליפורניה, הרב שניאור שמחה, שליח חב"ד בפרויקט "חב"ד בקמפוס" במכללה האקדמית נתניה.

את חתניו, הרב יוסף יצחק בלינוב, רב מרכז העיר בני ברקראש כולל "פעמי יעקב" והרב נתן וינקלר הוא משפיע בקהילת חב"ד בבני ברק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר