"חטא בל יכופר"

הגר"מ מאזוז תוקף: לא ממנים דיינים מ'כסא רחמים'

"ארבע שנים תמימות מחפשים כל הדרכים שבעולם כדי לבטל את 'כסא רחמים'. אף דיין לא יוצא 'מכסא רחמים'", כך תקף הגר"מ מאזוז וטען כי בוגרי ישיבתו 'פסולים' בעיני ש"ס (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הגר"מ מאזוז (צילום: יעקב נחומי, פלאש 90)

ראש ישיבת 'כסא רחמים' ומנהיגה הרוחני של מפלגת 'יחד' - שפרשה מהתמודדות לכנסת - הגאון רבי מאיר מאזוז תקף אמש (מוצ"ש) את תנועת ש"ס בטענה כי אנשיה רודפים את ישיבת 'כסא רחמים' ופועלים שבוגרי הישיבה לא ימונו לדיינים.

לדברי הגר"מ: "ארבע שנים תמימות מחפשים כל הדרכים שבעולם כדי לבטל את 'כסא רחמים'. אף דיין לא יוצא מכסא רחמים'".

הרב מאזוז הביא דוגמא של מועמד שלא נבחר רק בשל היותו בוגר הישיבה: "מישהו למד אצלנו ב'כסא רחמים', שנתיים שלוש - לא יותר, אחר כך עבר ל'יחווה דעת', תלמיד חכם גדול, הוא היה אחד העורכים של ספר 'חזון עובדיה' של רב, העורך הראשי, הוא פסול לכהן כדיין, מדוע? מישהו אמר 'איך אפשר למנות אותו כדיין? הוא למד בכסא רחמים!", מי שלמד ב'כסא רחמים' אסור לו להיות דיין. יש לו חטא בל יכופר...".

כזכור, בשיעור תקף הרב ואמר: "לא היתה לנו ברירה כי ש"ס עשו איתנו 'ברוגז', עושים 'וטו' עלינו בכל מקום. 'וטו' בש"ס מותר להם, כי זה שלהם, אבל 'וטו' אצל ביבי, ועוד ועוד. זה לא דרך התורה ככה להילחם. אבל ה'וטו' הזה שהם מנסים לעשות לנו התבטל ב"ה ביום 'וטו' (=21) כ"א באדר ב' - ב"ה יצאנו לחופשי. הפעם תומכים ב'יהדות התורה'".

הרב המשיך ואמר כי "'יהדות התורה' היא הוקמה בזמנו כדי להלחם נגד המשכילים, וגם היום הם נלחמים על קדשי ישראל בצורה חזקה מאד. וזה שמה 'אגודת ישראל' - מה זה 'אגודה'? כל מיני דברים, כמו 'ארבעת המינים' - לולב, הדס, אתרוג. גם פה זה אגודה של יהודים שמתאחדים יחד למען התורה. להגן על התורה.

"כי הם מסמלים את השלום. כל הזמן היינו רחוקים מהם, היה לנו את הספרדים שלנו (= ש"ס) אבל מה לעשות הספרדים שלנו לא כ"כ אוהבים אותנו, הם אוהבים שאני אבגוד באלי ישי. שאנחנו חברים שנים, הם רוצים על לא-דבר אני יבגוד בו. למה שאני אבגוד בו?! למה אני לא עוזב את אלי ישי? מי שיש לו חבר שנים רבות, והוא לא חטא לו אין שום סיבה לעזוב אותו".

"אומרים לי, בוא תבגוד באלי ישי, ותהיה לנו 'מנהיג הדור'", אמר הרב מאזוז, "לא רוצה להיות מנהיג הדור. לא רוצה. תנו לי את הפינה שלי, לימוד התלמידים זה שווה את כל המנהיגות של הדור. אני מנהיג הדור? השתגעתם?! אני יהיה מנהיג הדור? אין לכם מה לעשות?!", חתם הרב ואמר כי מי שיצביע ג' בניו יצאו ירא שמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר