חשיפת 'כיכר השבת'

ראש העיר הכריז במסע הלוויה: אלו רבני בני ברק החדשים

במסע הלוויה שנערך בבני ברק הוכרזו ממלאי מקומו של הגאון רבי משה יהודה לייב לנדא זצ"ל, כרבני בני ברק - על דעת גדולי ישראל, בנו הרב יצחק אייזיק לנדא והרב שבח צבי רוזנבלט. צפו (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
מעמד ההכתרה (באדיבות המצלם)

חשיפת 'כיכר השבת': במסע הלוויה שנערך בצהריים (ראשון) בבני ברק הוכרזו ממלאי מקומו של הגאון רבי משה יהודה לייב לנדא זצ"ל, כרבני בני ברק - על דעת גדולי ישראל.

ראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין, הכריז במסע הלוויה כי "על דעת גדולי התורה, אדמו"רים, ראשי הישיבות ורבני העיר, הוחלט כי כל ענייני הדת והכשרות בעיר יתנהלו על ידי הרבנים הגאונים, בנו ממלא מקומו על פי בקשתו הרב חיים יצחק אייזיק לנדא שליט"א והרב שבח צבי רוזנבלט שליט"א, בשיתוף פעולה מלא, והאמת והשלום אהבו".

לצדו של ראש העיר רובינשטיין, המשמש גם כמזכיר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', עמדו הרב יעקב ולצר, מזכיר מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל', וראש עיריית בני ברק לעבר חנוך זייברט.

כפי שנחשף ב"כיכר השבת", לאחר פטירת רב העיר האשכנזי הגאון רבי משה יהודה לייב לנדא זצ"ל, ופטירתו של הגאון רבי שלמה קורח זצ"ל רב העיר הספרדי של העיר, הוחלט למנות שני רבנים חדשים - כבר במסע הלוויה.

יודגש כי לא מדובר במינויים רשמיים מטעם הרבנות הראשית לישראל, וכי רק לאחר מערכת הבחירות לכנסת, יתקיימו בחירות רשמיות למינוי רבני העיר.

כאמור, הרב האשכנזי הליטאי שמונה, הוא הגאון רבי שבח צבי רוזנבלט, דמות הלכתית מוכרת בבני ברק, מתלמידיו המובהקים של הגאון רבי ניסים קרליץ.

ולתפקיד הרב החסידי מונה בנו של הגרמי"ל זצוק"ל, הגאון החסיד רבי יצחק אייזיק לנדא שמונה עוד בחיי אביו לראש מערך הכשרות, בראשו עמד אביו שנים ארוכות, והוא ימשיך לכהן בתפקיד, הכולל אחריות על תחום המקוואות ומחלקת רישום נישואין.

לפני מסע הלוויה נפגש ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין עם גדולי ישראל מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, לצד פגישה ממושכת עם האב"ד הגאון רבי יהודה סילמן.

חתנו של הרב לנדא, הרב יוסף יצחק בלינוב, רב מרכז העיר בני ברק ורב חסידי חב"ד בעיר, ימשיך בתפקידו כאחראי על העירוב וכן יעמוד בראש הכולל 'פעמי יעקב' ובראש 'לשכת ההלכה למעשה'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר