קורץ ל'חרדים החדשים' • צפו

סמוטריץ' בעד מוסדות ממ"ח; "לא חושש מעימות עם גפני"

יו"ר האיחוד הלאומי, שהביע את רצונו להתמנות לשר החינוך, התייחס במפגש סגור לחינוך הממלכתי חרדי, והצהיר כי אם תהיה דרישה מהשטח, יפעל בעד זרם זה: "מייצג חלק מהחרדים" • תיעוד (ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
דבריו של סמוטריץ' (צילום: 'אביעה - באור פניך')

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ', השואף לקבל בממשלה הבאה את תיק החינוך, התייחס בסוף השבוע האחרון לנושא החינוך החרדי במהלך מפגש פנימי עם צעירים חרדים, ואמר כי הוא בעד הקמת עוד מוסדות חינוך במסגרת הממ"ח (ממלכתי חרדי), וכי הוא אינו חושש להתעמת בנושא עם חברי הכנסת החרדים.

כידוע, ביהדות התורה מתנגדים להקמת מוסדות חינוך בזרם הממלכתי חרדי, בהתאם להנחיות גדולי התורה המנחים את דרכם. אך סמוטריץ' כאמור הצהיר, כי אם תהיה דרישה לכך, יפעל לפי צורכי האנשים ולא לפי הנחיות הפוליטיקאים החרדים.

עם זאת, ח"כ סמוטריץ' הבהיר כי הוא אינו מעוניין לכפות דבר על הציבור החרדי, ולכן לא יפעל להקמת ממ"חים מיוזמתו, אלא רק במקומות בהם הדרישה תבוא מהשטח.

את הדברים אמר סמוטריץ' במהלך מפגש שקיים עם חברי "אביעה - מרכז צעירים חרדים בירושלים", ביוזמת יעקב מיוחס, שהקים ומנהל את המטה החרדי במפלגת האיחוד הלאומי.

המפגש הפנימי, בו נאמרו הדברים (באדיבות המצלם)

בפתח הדברים הבהיר הח"כ, ממנהיגי 'איחוד מפלגות הימין', כי הוא לא מגיע לשכנע אף אחד מאלו המעוניינים להצביע ליהדות התורה, שיצביע עבורו.

"אני לא גדלתי בציבור החרדי", הסביר הח"כ ה'סרוג', "אז אני לא חושב שיש לי את הזכות לבוא ולהגיד לציבור החרדי איך הוא צריך להתנהג. דעתי היא שצריך לאשר את זה, וחשש מהנציגות החרדית אין לי בכלל, ולכן אני חושב שהפתרון נעוץ ב'אתערותא דלתתא' (התעוררות מלמטה)".

לדבריו, "אני, כמשרד חינוך, לא ייצא בקמפיינים. אבל בכל מקום שבו תהיה קהילה ויבוא ציבור ויגידו אנחנו רוצים ממ"ח, אני יקים".

כדוגמה, הביא סמוטריץ' את העיר פתח תקוה, שם, היוזמה להקים ממ"ח נבלם על ידי ראש העיר הקודם, לטענתו בשל מחויבותו לנציגים החרדים המקומיים. סמוטריץ' הבהיר כי במשמרת שלו כשר חינוך זה לא יקרה.

בנות ל"הורים מודרנים", שלא התקבלו למוסדות חינוך רגילים. ארכיון (באדיבות המצלם)

במענה לשאלה מה יעשה עם הנציגות החרדית המתנגדת למוסדות אלו, ענה הח"כ הימני כי יבהיר להם ש"יש מי שרוצה ואני מאפשר לו. אני לא כופה לימודי ליב"ה על אף אחד, ואני לא מתנה תקציב".

בשלב זה עבר סמוטריץ' לדבר על תקצוב המוכש"ר (מוכר שאינו רשמי), אמר כי המצב שם הוא "בושה וחרפה" והוסיף כי הוא מבין את רצון המדינה לתקצב יותר את מוסדות החינוך הממלכתיים מאשר את המוכש"ר, אך לא בפער כזה, ולא ברמות כאלה.

"אי אפשר לטעון שכל החרדים מצביעים למפלגות החרדיות, ו"יש לי את כל הלגיטימציה להגיד לגפני: 'אתה מייצג חלק מהחרדים, וזה מעולה ותמשיך לייצג אותם נאמנה - אני מייצג חלק אחר של החרדים, והם יקבלו את מה שהם רוצים וצריכים'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר